فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۳۸۷۸۵

معاون امور بانکی و بیمه وزیر اقتصاد:

سرمایه‌گذاری خارجی طی سال‌های آینده افزایش می‌یابد

سرمایه‌گذاری خارجی طی سال‌های آینده افزایش می‌یابد

اقتصاد ایران با 400 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و 170 میلیارد دلار مبادلات خارجی، کمتر از 10 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایرنا، حسین قضاوی در نشست با مدیران بانک مسکن افزود: این شرایط برای چنین اقتصادی، جذاب سرمایه‌گذاری است و می‌توان انتظار داشت روند سرمایه‌گذاری خارجی در کشور، طی سال‌های آینده افزایش پیدا کند تا بخشی از نیاز کشور به سرمایه و ظرفیت‌سازی برای اشتغال بیشتر، از این محل برطرف شود.

معاون وزیر اقتصاد افزود: نظام بانکی کشور در چنین شرایطی می‌تواند به نحو مطلوب، ایفای نقش کند و در این میان، نقش بانک مسکن به عنوان یکی از اعضای موثر شبکه بانکی که حدود 10 درصد از دارایی‌های نظام بانکی را در اختیار خود دارد، یک نقش کلیدی و اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به تاثیر شگرف بانک مسکن در سال‌های اخیر، گفت: در مقطع فعلی برای تقویت رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی،‌ باید بخش مسکن به عنوان بخش پیشرو در اقتصاد،‌ فعال شود چرا که اگر تولید و ساخت و ساز در بخش مسکن رونق بگیرد خیلی از بخش‌های دنباله رو نیز تحریک شده و رونق می‌گیرند.
معاون وزیر اقتصاد یکی از راه‌های رونق بخشی به بخش مسکن را تداوم نوآوری‌های 4 سال گذشته در نظام تامین مالی مسکن عنوان کرد و گفت: ترکیب مدیریتی حاکم در بانک مسکن نوآوری‌های خوبی را در بانک شکل داد و باعث شد ابزارهای متنوع و نوین تامین مالی در بخش مسکن، فعال شود.

به گفته این مقام مسئول، در دنیای امروز نهادهای اعتباری، دیگر به عملیات سنتی تجهیز سپرده و تخصیص منابع بواسطه آن، متکی نیستند بلکه از ابداعات موثر برای این منظور بهره می‌برند و در بانک مسکن و سایر بانک‌های کشور نیز باید ابزارهای نوین مالی فعال شود.

قضاوی با تاکید بر توجه یکسان به عرضه‌وتقاضا تصریح کرد: بخش مسکن مشروط به تامین مالی متعادل هر دو سمت عرضه‌وتقاضا، می‌تواند به لوکوموتیو اقتصاد ایران تبدیل شود و زمینه رشد اقتصادی را فراهم کند. عرضه‌و‌تقاضا نیز هر کدام دارای اجزای متفاوتی هستند که تک‌تک این اجزاء نباید از سیاست‌ها و ابزارهای تامین مالی مسکن محروم بمانند و لازم است همه اجزای بخش مسکن توسط بانک مسکن به یک‌اندازه تحت حمایت و پشتیبانی مالی قرار دهد تا زمینه اوج‌گیری این بخش از حالت رکود به رونق پایدار فراهم شود.

وی اظهارداشت: درمقطع فعلی لازم است مدیران بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی کشور در بخش مسکن، با پشتیبانی از سیاست ثبات نسبی قیمت‌ها، نسبت به تقویت رشد اقتصادی و اشتغال از طریق بخش مسکن به عنوان موتور پیشران اقتصاد اقدامات لازم به عمل آورد و نوآوری‌های بانک مسکن در 4 سال گذشته در نظام تامین مالی مسکن را قابل تقدیر دانست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.