فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۴۹۰۸۸

وزیر ارتباطات خبر داد:

بررسی شرایط کارگروه فیلترینگ برای رفع فیلتر یوتیوب

بررسی شرایط کارگروه فیلترینگ برای رفع فیلتر یوتیوب

وزیر ارتباطات: شرایط دادستانی برای رفع فیلتر یوتیوب وبلاگ اسپات بسیار مشکل است، اما به دنبال انجام شروط مدنظر هستیم.  

واعظی درباره رفع فیلتر یوتیوب وبلاگ اسپات گفت: نامه‌ای از طرف وزارت ارتباطات و وزارت علوم برای رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که دادستان کل کشور ریاست آن را بر عهده دارد، نوشته شده است، مبنی بر اینکه بسیاری از اساتید دانشگاه و کسانی که کار پژوهشی انجام می‌دهند، نیازمند استفاده از بخش‌های علمی این سرویس‌ها هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود واعظی در حاشیه رونمایی از کارت پورشه ملی ایرانیان گفت: برخی از این سرویس‌ها خودشان شرایطی دارند که می‌توان برای بستن صفحات نامناسب با آن‌ها هماهنگی کرد. البته خود دانشمندان و اساتید دانشگاه به دنبال سایت‌های بی‌ربط نیستند بلکه به فعالیت‌های علمی می‌پردازند. در نهایت با پاسخی که از طرف کارگروه دریافت کردیم، باوجود شرایط سختی که گاهی رعایت آن‌ها دشوار است، به رعایت این شرط‌ها اقدام کردیم زیرا فکر می‌کنیم کسانی که کار صحیح و علمی انجام می‌دهند نباید از دستاوردهای امروز دنیا محروم باشند.

وی ادامه داد: البته شرایطی از سوی دادستانی برای رفع فیلتر این سایت‌ها در نظر گرفته شده است که چند تا از این شرط‌ها آن‌قدر سخت است که انجام آن مشکل است. اما به هر ترتیب ما به دنبال انجام شروط مدنظر هستیم.

وزیر ارتباطات در ادامه به مذاکره با بانک مرکزی برای ارائه پرداخت موبایلی اشاره کرد و گفت: در این سیستم، پرداخت‌هایی تا یک سقف معین نیازی به وارد کردن کد در پسورد ندارند.

وی گفت: درگذشته بانک مرکزی در برداشت‌هایی که از طریق پرداخت موبایلی وجود داشت، محتاط عمل می‌کردند. در جلسه‌ای که با آقای سیف و همکاران ایشان داشتیم، آن‌ها اطمینان پیدا کردند سبکی که ما ارائه کردیم و امروز در دنیا مصطلح است، لطمه‌ای به رگولاتوری مالی و بانکی آن‌ها وارد نمی‌کند و مردم نیز امنیت دارند. همچنین تداخلی در مسائل بانکی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بنابراین آن‌ها به ما قول دادند با توجه به فعال کردن دولت الکترونیکی از روز گذشته، بخشی از این فعالیت‌های بانکی از طریق موبایل می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و بخشی دیگر تا آخر شهریور عملیاتی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.