خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۶۱۸۶

۳ گروه یارانه‌بگیر مشخص شدند

۳ گروه یارانه‌بگیر مشخص شدند

رئیس سازمان برنامه و بودجه سازوکار شناسایی ۳ گروه از افراد مستحق دریافت یارانه نقدی را تشریح کرد.

محمدباقر توبخت در نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مصوبه مجلس دولت مکلف به حذف برخی یارانه‌بگیران شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر این اساس دو روش برای شناسایی افرادی که مستحق دریافت یارانه هستند در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: در روش اول تاکید بر شناسایی افراد بی‌نیاز بود که در این خصوص اعتراضات زیادی به وزارت کار وارد شد و در نهایت تنها 4 میلیون نفر حذف شدند.

پس این روش یک روش کاربردی و مؤثر برای شناسایی افراد مستحق دریافت یارانه نبود.

به گفته نوبخت روش دیگر شناسایی افراد نیازمند می‌باشد که برای این موضوع 3 سازوکار در نظر گرفته شده است.

نوبخت با بیان اینکه بخشی از افرادی که مستحق دریافت یارانه هستند شناسایی شده که عمده این افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند گفت: بخش دیگر افراد شناسایی نشده اما با اطلاعات مشخص در نزد بیمه‌های تأمین اجتماعی هستند که این افراد هم به صف افراد یارانه‌بگیر اضافه خواهند شد.

وی ادامه داد: گروه سوم افراد نیازمندی هستند که تمایل به دریافت یارانه را به دولت اعلام می‌کنند و وزارت کار پس از بررسی و صحت سنجی یارانه آنها را نیز به همان مبلغ 45500 تومان پرداخت خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: 3 وظیفه مشخص سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت یارانه به افراد نیازمند، کمک به اقشاری که زیر خط مستمری دریافت می‌کنند و همچنین کمک به مردم بابت ارزان تمام شدن بیمه سلامت می‌باشد.

بر این اساس دولت تصمیم گرفت در سال 97 سازمان هدفمندی یارانه‌ها منحل و وظایف آن از طریق یک صندوق رفاه اجتماعی در زیر مجموعه وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی دنبال شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.