خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۰۵۶۲۷

اخذ مجوز ۱۲ صندوق جسورانه برای سرمایه‌گذاری روی فناوری

اخذ مجوز 12 صندوق جسورانه برای سرمایه‌گذاری روی فناوری

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری گفت: تا کنون ۱۲ صندوق جسورانه بورسی برای سرمایه‌گذاری روی طرح‌های فناورانه مجوز اخذ کرده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری گفت: تا کنون ۱۲ صندوق جسورانه بورسی برای سرمایه‌گذاری روی طرح‌های فناورانه مجوز اخذ کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا دلیری در دومین نشست مخترعان منتخب بازار دارای فکری با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: درحال حاضر ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه به این صندوق به‌صورت سالانه اختصاص یافته است.

دلیری در ادامه به برنامه‌هایی برای تبدیل ایده به محصول اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه‌ها، بازار دارایی فکری و فستیوال‌های نوآوری است که طی سال‌های اخیر در صنایع مختلف اجرایی می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری اضافه کرد: اما اکنون بعد از ۴ سال زمان آن رسیده که بازار دارایی فکری و فستیوال‌ها نهادینه شوند و جایگاه تعریف شده برای آن‌ها ایجاد شود چراکه به‌واسطه این برنامه‌ها نیازهای جامعه مرتفع خواهد شد.

دلیری تاکید کرد: اگر این موضوع نهادینه شود می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند.

وی با بیان اینکه خلاء‌های زیادی در این مسیر وجود دارد ولی باید این نیازها رفع شود، گفت: تا کنون پیشرفت در زمینه برگزاری‌های برنامه‌هایی که در راستای تبدیل ایده به محصول برگزار می‌شوند خوب بوده به طوری‌که در سراسر استان‌های کشور این برنامه‌ها اجرایی شده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ادامه داد: امروزه استارت‌آپ‌ها و فعالیت‌های فناورانه در کشور مطرح هستند زیرا این‌ها سودآور بوده و در اقتصاد کشور تاثیر به‌سزایی دارند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.