کد مطلب: ۲۰۸۵۲۳

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

تصویب ۱۵۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان مشوق صادراتی

تصویب 1500 میلیارد تومان به‌عنوان مشوق صادراتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به‌عنوان مشوق صادراتی در بودجه ۱۳۹۷ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به‌عنوان مشوق صادراتی در بودجه ۱۳۹۷ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد شریعتمداری در همایش تقدیر از صادرکنندگان صنایع کوچک که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه پس از ادغام مفهوم صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، صنایع کوچک به محاق رفته است، بیان کرد: تلاش دولت دوازدهم بر این است که توجه به صنایع کوچک و متوسط بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد؛ چراکه حجم عمده‌ای از اشتغال کشور توسط این واحدها تامین می‌شود و از پراکندگی وسیعی در سطح کشور برخوردار است.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید بدانیم که مخاطرات بانک‌ها در پرداخت منابع به واحدهای کوچک و متوسط کمتر از واحدهای بزرگ است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ توجه به صادرات صنایع کوچک مد نظر قرار گرفته است، اظهار کرد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع در بودجه سال آینده برای مشوق‌ها و جوایز صادراتی به تصویب نمایندگان شورای اسلامی رسیده است و امیدواریم در مسیر کار دچار گرفتاری نشود؛ چراکه این اعتبار امکان خوبی را برای بهبود وضعیت صادراتی به ویژه در بخش صنایع کوچک و متوسط فراهم می‌کند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه علاوه بر تنوع تولید باید به تنوع جغرافیایی نیز در مقوله صادرات توجه کرد، گفت: علاوه بر این باید تکنولوژی واحدهای صنعتی خود را به روز کنیم و یکی از مهم‌‎ترین فعالیت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران توجه به نوسازی واحدهای صنعتی در سطح کشور است.

به گفته وی، ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از فروش اموال و دارایی‌های ایدرو و ایمیدرو در دوره‌های پیشین بود که سال آینده ۹ هزار میلیارد تومان از این منابع به سازمان‌های توسعه‌ای مذکور جهت مشارکت با واحدهای دیگر داده می‌شود و اولویت با واحدهای تولیدی صادرات‌گرای دانش‌بنیان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بسیاری از صنایع کشور مربوط به دهه ۷۰ و ۸۰ هستند، خاطرنشان کرد: نوسازی صنعت در سال آینده در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و از کمک‌های فنی و اعتباری برای کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی به واحدهایی که قصد دارند نوسازی کنند، استفاده می‌شود که امیدواریم سال آینده سال رونق تولید برای همه واحدهای صنعتی و تولیدی باشد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.