کد مطلب: ۲۱۳۰۱۹

تعویق اصلاحات اقتصاد ایران هزینه‌های سنگینی خواهد داشت

تعویق اصلاحات اقتصاد ایران هزینه‌های سنگینی خواهد داشت

کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران نیازمند اصلاحات است، گفت: هزینه‌های اصلاحات اقتصادی بر عهده تمام ارکان جامعه است و اگر این اصلاحات انجام نشود یا به تعویق بیفتد کشور با هزینه‌های سنگین مواجه می‌شود.

«مهدی پازوکی»، گفت: اقتصاد مجموعه‌ای از بازارها است، نبود تعادل در یک بازار تعادل بازارهای دیگر را نیز به هم می‌ریزد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه تثبیت قیمت‌ها ابزار مناسبی برای کنترل تورم نیست، گفت: باید بدانیم تنها راه حل کنترل تورم در اقتصاد ایران سیاست پولی است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد فرمان نمی‌پذیرد، افزود: باید همواره این موضوع را مدنظر داشته باشیم وقتی در جامعه نرخ تورم داریم و سعی می‌کنیم نرخ ارز را ثابت نگه داریم این خود همچون فنری است که به محض اینکه دولت با درآمدهای ارزی مواجه شود این فنر برداشته می‌شود و نوسانات بازار را شاهد خواهیم بود.

پازوکی توضیح داد: سیاست تثبیت قیمت‌ها ابزار مناسبی برای کنترل تورم نیست و باید با معضلات اقتصادی به صورت علمی برخورد کنیم و روش دستوری شیوه مناسبی برای کنترل تورم و قیمت کالاها نیست.

به اعتقاد وی اقتصاد ایران نیاز به اصلاحات اقتصادی دارد و اگر این اصلاحات انجام نشود قطعا در بلندمدت هزینه‌های بیشتری را متحمل می‌شویم البته اصلاحات اقتصادی که باید در سیستم پولی و نظام بانکی انجام شود و انضباط پولی به اقتصاد ایران برگردد از آن طرف اصلاحات مالی در سند بودجه انجام شود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: باید بودجه دولت کارآمد و اصلاحات اداری انجام شود و دولت سعی کند با سیاست‌های بخردانه اداری جلوی تبعیض و نابرابری در جذب نیروی انسانی را بگیرد همانطور که در تمام دنیا جذب نیرو طبق روش علمی و آزمون انجام می‌شود.

پازوکی با بیان اینکه اقتصاد ایران نیازمند نگاه یکپارچه است، گفت: کشور نیازمند سیاست پولی و مالی مناسب است تا اقتصاد در غلطک تحولات توسعه‌ای بیفتد و شاهد رشد هشت درصدی اقتصاد باشیم.

به گفته وی اجرای موفق سیاست‌های اقتصادی نیازمند اجرای موفق سیاست‌های اصلاحی در اقتصاد است و مجموعه حکومت به این برسند که سیاست‌های اصلاحی را برای رسیدن به حکمرانی خوب در پیش بگیرند.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: راهکار رسیدن به اقتصاد پیشرفته و نرخ رشد هشت درصدی در اقتصاد این که سرمایه‌گذاری اقتصادی را توسعه دهیم و سالانه به طور متوسط 18 درصد رشد داشته باشیم و تمام ارکان کشور هزینه‌های سیاسی آن را بپردازند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.