فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۲۹۱۳۲

فناوری‌های تازه رفتار کاربران را تغییر می‌دهند

انقلاب در ساختار گوشی‌های هوشمند

انقلاب در ساختار گوشی‌های هوشمند

اخیرا برخی کمپانی‌ها اقدام به تولید گوشی‌های هوشمندی کرده اند که نوآوری‌های بیشتری در آنها انجام شده و به نظر می‌رسد می‌توانند نحوه تعامل کاربر با گوشی‌ را دچار تحول کنند. این نوآوری‌ها در زمانه‌ای رخ می‌دهد که شرکت‌های بزرگ بر نازک‌تر ساختن گوشی‌ها یا قدرتمندتر ساختن دوربین‌ها متمرکز شده‌اند.

محسن حسینی: این روزها بازار گوشی‌های هوشمند با سوالی اساسی روبرو شده است: آیا بازار گوشی‌های هوشمند راکد است؟ پاسخ مثبت است. چرا که کاربران و خریداران با فناوری‌های جدید و هیجان‌انگیز روبرو نمی‌شوند. از امکان جدید یا اتفاق تازه در گوشی‌های هوشمند خبری نیست. در بهترین حالت، امکانات قبلی در گوشی‌های هوشمند ارتقا پیدا می‌کند. هر روز سرعت پردازش آنها افزایش می‌یابد یا اینکه کیفیت دوربین‌ها نیز تغییر می‌کند. به طور کلی گوشی‌ها تغییر می‌کنند اما تغییری در استفاده ما از آنها انجام نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا برخی کمپانی‌ها اقدام به تولید گوشی‌های هوشمندی کرده‌اند که نوآوری‌های بیشتری در آنها انجام شده و به نظر می‌رسد می‌توانند نحوه تعامل کاربر با گوشی‌ را دچار تحول کنند. این نوآوری‌ها در زمانه‌ای رخ می‌دهد که شرکت‌های بزرگ بر نازک‌تر ساختن گوشی‌ها یا قدرتمندتر ساختن دوربین‌ها متمرکز شده‌اند.

نیازهای به‌روز شده کاربران

یکی از چالش‌های اصلی پس از پیشرفت و توسعه گوشی‌های هوشمند، معضل باتری بود. با قدرت گرفتن سخت افزارهای گوشی، باتری‌ها ضعیف‌تر می‌شدند. اگر نمونه‌های نوکیا ۱۱۰۰ می‌توانست تا چند روز شارژ داشته باشند نمونه‌های امروزی در بهترین حالت یک روز شارژ را در خود نگه می‌دارند. اما شرکت انرجایزر گوشی هوشمند کلاس متوسطی را تدارک دیده است که از باتری ۱۶هزار میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این در حالی است که گوشی آیفون ۱۰ از باتری با ظرفیت ۲۷۱۶ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. باتری ۱۶ هزار میلی آمپر ساعتی البته معایبی نیز دارد. ابعاد و وزن این گوشی نسبت به نمونه‌های موجود بیشتر است. با این حال گوشی پاور مکس پرو تا یک هفته شارژ را در خود نگه می‌دارد.

در جیب جا می‌شود

در حالی که گوشی‌های هوشمند به دلیل استفاده از نمایشگر‌های بزرگ، اندازه‌ای نزدیک به تبلت پیدا کرده‌اند برخی از سازندگان به دنبال تولید گوشی‌های هوشمند در ابعاد و اندازه‌های کوچکند. لایت فون ۲ یکی از این نمونه‌ها است. گفته می‌شود این گوشی، اندازه‌ای نزدیک به یک کارت اعتباری دارد و به سادگی در کیف پول جا می‌شود. این گوشی با وجود اندازه کوچک از فناوری اینترنت ال‌تی‌ای پشتیبانی می‌کند. نمایشگر این محصول نیز از فناوری جوهر الکترونیکی استفاده می‌کند. سازندگان در معرفی لایت فون ۲ از آن به عنوان گوشی دوم یاد می‌کنند. یعنی وقتی نمی‌خواهید از گوشی هوشمند استفاده کنید، این محصول گزینه مناسبی است.

سینمای همراه

نمایشگر بزرگ و دوربین‌های باکیفیت، مهمترین تجهیزات بصری در گوشی‌های هوشمند کنونی است. در حالی که رکت وایرلس موبی سولوشن فناوری تازه‌ای را در گوشی‌های هوشمند خود به کار گرفته است. این گوشی می‌تواند تصویری با کیفیت ۷۲۰ پی را تا فاصله ۲ و نیم متری روی دیوار یا پرده منعکس کند. ظرفیت باتری ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی نیز به کاربر اجازه نمایش ویدیو با زمان طولانی را می‌دهد. پیش از این نیز نمونه‌هایی از این دست در بازار فناوری تولید شده بود. به نظر می‌رسد شرکت‌ها و سازندگان بیشتری تمایل به ساخت گوشی‌هایی با توان پخش ویدیو به صورت پروژکتور خواهند داشت.

جان سخت

بولیت، سازنده انگلیسی است که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند. این کمپانی را بیشتر با نام محصولات کاترپیلار می‌شناسند. گوشی‌های کت در واقع در برابر شرایط سخت و آسیب‌های پیرامونی توان مقاومت بالایی دارند. ضربه، سقوط از ارتفاع و کار زیر آب از جمله توانایی‌های این ابر گوشی‌ها است. توان تصویربرداری در دمای منفی ۲۰ درجه و ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد این محصول را از نمونه‌های مشابه مجزا می‌کند. علاوه بر مقاومت، استفاده از مکان‌یاب دقیق، چراغ قوه پر نور و باتری قوی، این محصول را به عنوان وسیله‌ای کارآمد برای طبیعت گردی معرفی می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.