فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۳۸۶۸۵

تلاش دانشگاه تهران برای راه‌اندازی «هاب» استارت‌آپی

تلاش دانشگاه تهران برای راه‌اندازی «هاب» استارت‌آپی

مدیر پروژه استارت‌‌آپ‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از ایجاد هاب استارت‌آپی خبر داد و گفت: راه‌اندازی این هاب به توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان کمک خواهد کرد.

دکتر مینا مهرنوش، در سومین همایش و جشنواره صنعتی «رسم» با موضوع راه‌اندازی و توسعه استارت‌آپ‌های لوازم خانگی با اشاره به اهمیت شبکه‌سازی در حوزه استارتاپ‌ها افزود: مزیت رقابتی در دنیای کسب‌وکار در دانش و اقتصادهای دانش‌بنیان تعریف می‌شود و این مدل اقتصاد دانش‌بنیان بسیاری از تئوری‌های اقتصادی و منابع انسانی را تحت‌تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر پروژه استارت‌آپ‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از ایجاد «هاب» استارت‌آپی خبر داد و گفت: راه‌اندازی این هاب به توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای اینکه از منابع دانشی استفاده کنیم، باید یک پلت‌فرم ایجاد شود تا استعدادها شناسایی شوند و از ایده‌های‌شان برای صنعت استفاده کنیم. دانشگاه کارآفرین در این راستا همسو با نیاز صنعت به دانش و نزدیک شدن دانشجویان به کار برنامه‌های خود را دنبال می‌کند.

مهرنوش با تاکید بر اینکه ما به دنبال ایجاد یک هاب استارت‌آپی در کشور هستیم، خاطر نشان کرد: برای این حوزه برنامه‌های بسیار جدیدی داریم و فکر می‌کنم که به‌زودی موج جدیدی در دانشگاه‌های دیگر هم ایجاد شود و ما این علاقه‌مندی را در جلسه‌هایی که برگزار می‌کنیم، دیده‌ایم. به همین دلیل فکر می‌کنم که اگر بتوانیم این هاب را ایجاد کنیم، می‌توانیم به استارت‌آپ‌ها و صاحبان ایده کمک کنیم تا کسب‌وکارهای خودشان را بسازند.

مدیر پروژه استارت‌اپ‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار کرد: ما در کشورمان اغلب ذهنیت تولیدمحور داریم که این ذهنیت یکی از مسائل اقتصاد ما بوده است. ما در اینجا ذهنیت بازارمحور داریم و می‌توانیم در چند قسمت اصلی بازاریابی و فروش، مالی و سرمایه‌گذاری، حقوقی و قانونی به استارت‌آپ‌ها و صاحبان ایده کمک کنیم.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.