فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۵۶۱۷۴

غافلگیری بهاری اپل

غافلگیری بهاری اپل

کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC 2018 قرار است در چهارمین روز ژوئن برگزار شود. گفته می‌شود سیستم عامل همراه اپل یعنی iOS یکی از محورهای اصلی در این همایش خواهد بود.

محسن حسینی: یکی از مهمترین کنفرانس‌های فناوری در جهان قرار است در روزهای آینده در کالیفرنیای آمریکا برگزار شود. کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC 2018 قرار است در چهارمین روز ژوئن برگزار شود. گفته می‌شود سیستم عامل همراه اپل یعنی iOS یکی از محورهای اصلی در این همایش خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، البته این مراسم از ۴ تا ۸ ژوئن ادامه خواهد داشت و گفته می‌شود در مورد دیگر سیستم عامل اپل و برخی محصولات دیگر نیز اخبار هیجان‌انگیزی در راه خواهد بود.

آخرین به‌روزرسانی آی‌او‌اس ۱۱

هم‌اکنون سیستم عامل iOS در نسخه ۱۱.۳ قرار دارد و بر اساس اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد تنها یک به روز رسانی دیگر برای این نسخه از iOS منتشر خواهد شد. برخی از کارشناسان و فعالان رسانه‌ای در زمینه فناوری معتقدند که iOS ۱۱.۴ در کنفرانس توسعه‌دهندگان منتشر شده و پرونده این سیستم عامل بدین ترتیب بسته خواهد شد.

تاکنون سیستم عامل iOS به ندرت چهار به روزرسانی را دریافت کرده بود. با مرور تاریخچه این سیستم عامل می‌توان دریافت که iOS8 نسخه بروزرسانی چهارم را دریافت کرد که البته نقطه عطفی برای اپل محسوب می‌شد. این کمپانی با معرفی نسخه چهارم گزینه اپل موزیک را به آیفون‌ها و آیپدها اضافه کرد و به طور رسمی سرویس موزیک اپل رونمایی شد.

با مرور این وضعیت امیدها برای تغییر یا رونمایی از سیستمی در سیستم عامل از سوی کاربران بالا گرفته است. با توجه به این موضوع که گفته می‌شود ممکن است اپل قصد داشته باشد در تابستان پیش رو iOS12 را عرضه کند، بنابراین آپدیت چهارم نسخه ۱۱ می‌تواند به عنوان مهمترین بروزرسانی در نظر گرفته شود.

امکانات تازه

یکی از اتفاقات هیجان انگیز در آخرین بروزرسانی مربوط به سرویس ClassKit است. این موضوع از سوی تحلیلگران و فعالان زیادی تایید شده و حتی اپل در پورتال توسعه‌دهندگان این موضوع را تایید کرده است. این بخش امکان کنترل و نظارت بر انجام تکالیف را برای معلمان و دانش‌آموزان فراهم می‌کند و به نوعی سیستم درسی برای آنها است.

Air Play 2 نیز یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که به نظر می‌رسد در بروزرسانی بعدی اپل متولد شود. پیش از این با استفاده از این قابلیت امکان انتقال صدا و تصویر به دیگر دستگاه‌ها از جمله اپل تی‌وی یا اسپیکرها وجود داشت. اکنون در صورت رونمایی از فناوری جدید، امکان انتقال صدا و تصویر به چند دستگاه به صورت همزمان نیز امکان‌پذیر خواهد شد.

امکان ذخیره پیام‌های متنی در فضای ابری نیز از دیگر ویژگی‌های احتمالی در سیستم عامل ۱۱.۴ است. به این صورت که کاربر نیازی به نگهداری از پیام‌ها در حافظه گوشی خود ندارد. با پشتیبان‌گیری روی فضای ابری امکان دسترسی به پیام‌ها در تمام دستگاه‌ها ممکن می‌شود. بدیهی است که با حذف پیام از روی یک دستگاه، در صورتی که قابلیت سینک روشن باشد، پیام مذکور در تمام دستگاه‌ها پاک خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.