کد مطلب: ۲۶۹۴۳۴

لزوم هماهنگی دولت و مجلس برای مقابله با التهابات اقتصادی

لزوم هماهنگی دولت و مجلس برای مقابله با التهابات اقتصادی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید اولویت‌هایمان را با دولت، هماهنگ و یکی کنیم.

غلامرضا تاجگردون با اشاره به اینکه اقتصاد کشورمان در بخش‌هایی دچار بیماری است، افزود: مهمترین وجهی که این روزها اقتصاد را متلاطم کرده، حجم نقدینگی در جامعه است و مردمی که نقدینگی دارند نسبت به ثروت خود نگران هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به اینکه این حجم نقدینگی، زنگ خطری برای اقتصاد کشور است، اضافه کرد: با بروز مسائل جدید سیاسی در عرصه بین الملل و نداشتن تاکتیک مناسب برای شرایط جدید که قابل پیش‌بینی بود، شرایط خاصی به وجود آمده است.

تاجگردون با بیان اینکه مردم ایران سالهاست که تورم و انواع تحریم ها را دیده اند، گفت: مردم نسبت به شرایط، نااطمینان و نگران از دست دادن ثروت شان هستند به همین علت حجم نقدینگی تکان خورد و از حفره‌های اقتصادی بیرون زد البته در گذشته نیز چنین موقعیت‌هایی را داشتیم و ضربه خوردیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به این موضوع واکنش سریع نداشتیم و این حجم نقدینگی متلاطم شد افزود: اگر نظام اقتصادی کشور نتواند جایگزین مناسبی را برای تبدیل دارایی‌های مردم به ارز و سکه مطرح کند، با تلاطم‌های متعدد در اقتصاد کشور مواجه می شویم.

تاجگردون با بیان اینکه هم عامل روانی و سیاسی و هم ریشه‌های اقتصادی در التهابات اخیر اقتصادی، سهم دارند، افزود: سالهایی که درآمد نفتی ما پایین‌تر بود، رشد اقتصادی و خوداتکایی ما بیشتر بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صاحبان سرمایه انسان‌های بسیار باهوشی هستند و مردم به مسئولین نگاه می‌کنند که چه راهبرد و تاکتیکی داریم؟ اضافه کرد: ابتدا صاحبان سرمایه احساس کردند که دولت راهبردی ندارد و تصمیمات خود را گرفتند و آثار روانی شکل گرفت.

تاجگردون با تاکید بر اینکه همه جناح‌های مجلس، پشت سر دولت هستند، گفت: باید سیاست هایمان را به گونه ای تنظیم کنیم که مردم احساس کنند مسئولان دغدغه دارند تا ثروت مردم کم نشود.

وی افزود: مردم بدانند به این مسائل حواسمان است و وادادگی را قبول نداریم.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.