کد مطلب: ۲۸۰۳۵۱

عزم شرکت‌های ایتالیایی برای ادامه حضور در ایران

عزم شرکت‌های ایتالیایی برای ادامه حضور در ایران

جمعی از مدیران شرکت‌های ایتالیایی تاکید دارند رم به عنوان یکی از شریکان اصلی تجاری تهران، با وجود همه فشارهای بین‌المللی در ایران می‌ماند.

«دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395به عنوان رئیس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، هجدهم اردیبهشت ماه در اقدامی غیرقانونی و ناموجه خروج از توافق هسته‌ای را اعلام و دستور بازگشت تحریم‌ها در دوره 90 و 180 روزه را صادر کرد؛ این تصمیم سبب شد برخی شرکت‌ها برای ماندن یا ترک بازار ایران دچار تردید شده و اعلام کنند همکاری خود را با تهران کاهش می‌دهند تا از پیامدهای تحریم آمریکا در امان بمانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اما در حالی که آمریکا درصدد یارگیری برای به انزوا کشاندن ایران از طریق ابزارهای اقتصادی است و عدم پایبندی ایران را به روح برجام بهانه می‌کند که طبق گزارش آژانس هسته‌ای، ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است؛ نخست ‌وزیر ایتالیا بر حفظ توافق هسته‌ای با ایران تاکید و رم به‌ عنوان یکی از شرکای بزرگ تهران، چندین قرارداد بزرگ را با ایران پس از بدعهدی آمریکا در خروج از برجام منعقد کرد.

در این خصوص مدیرعامل شرکت اس.بی لیفت موتور (SB lift Motor) ایتالیا گفت: ایران به لحاظ اقتصادی موقعیت خوب و پیشران و رو به رشدی دارد و ما تولیدهای خود را به تمام نقاط جهان از جمله ایران می‌فروشیم.

«ورنوچی مارینو» (Vernocchi Marino) که برای پنجمین بار به ایران سفر کرده است، افزود: ما به حقیقت‌های بسیاری در ایران دست یافته‌ایم و این حقیقتی مثبت و درخشان است که به سختی می‌توان در دیگر نقاط جهان آن را یافت.

وی با بی نظیر خواندن موقعیت ایران در اقتصاد بین‌الملل، درباره آینده برجام گفت: در زمان حاضر نمی‌توان درباره آینده برجام نظر داد اما بر اساس شواهد موجود و طبق رفتاری که از سوی ایران و طرف‌های دیگر این توافق وجود داشته، این موضوع قابل تحلیل است.

این تولیدکننده بالابر در ایتالیا افزود: ایران از نظر تمدنی در جایگاه بهتری قرار داشته و اروپا تعاملات خوبی با این کشور دارد.

منبع:‌ ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.