فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۱۲۲۶۷

یک اقتصاددان در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

جزئیات دیدار اقتصاددان با رئیس‌جمهور

جزئیات دیدار اقتصاددان با رئیس‌جمهور

به گفته یکی از اقتصاددانان حاضر در جلسه با رئیس جمهور، در این جلسه بیش از 20 نفر از اقتصاددانان کشور از طیف‌های مختلف شرکت داشتند که هر کدام نظر خاص خود را بیان کردند.

امروز (دوشنبه 23 مهر ماه) برخی از اقتصادانان کشور به دعوت رئیس‌جمهور، با حسن روحانی دیدار کردند تا نقطه‌نظرات خود را به گوش مجریان اقتصادی برسانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سهراب دل‌انگیزان، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه یکی از اقتصاددانان حاضر در این نشست بود که در گفتگو با تجارت‌نیوز به تشریح مسائل طرح شده در این جلسه و راهکارهای ارائه شده برای تعامل بهتر کارشناسان اقتصادی با رئیس‌جمهور پرداخت.

دل‌انگیزان در خصوص این جلسه گفت: به صورت کلی تحلیل‌های مناسبی از وضعیت اقتصادی کشور صورت گرفت. آقای رئیس‌جمهور نیز در صحبت‌هایشان نشان دادند که آگاهی کافی را در مورد مسائل اقتصادی دارند و به اوضاع مسلط هستند. به گونه‌ای که نشان دادند همه جوانب امور اقتصادی را خوب مشاهده کرده و می‌دانند.

وی ادامه داد: بحث و مباحثه بین مجریان و سیاست‌گذاران با اقتصاددانان همیشه ممکن است اختلاف‌نظرهایی وجود داشته باشد. اما موضوعی که مهم است وجود تعامل بین این دو است که استقبال رئیس‌جمهور از این کار و دعوت از اقتصاددانان می‌تواند دریچه خوبی برای امیدواری به آینده باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: در این جلسه نیز بیش از 20 نفر از اقتصاددانان کشور از طیف‌های مختلف شرکت و هر کدام نظر خاص خود را داشتند. از بین این 20 نفر حدود 14 نفر از همکاران صحبت کردند. این جلسه به نوعی در راستای باز کردن باب تعامل و آب شدن یخ گفتگو بود.

دل‌انگیزان در خصوص اینکه آیا در آینده نیز چنین جلساتی برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: آقای رئیس‌جمهور اشاره کردند که این جلسه باب گفتگو با اقتصاددانان را باز کرده و جلسات بعدی نیز تشکیل خواهد شد که از اکثر اقتصادانان دعوت می‌کنیم.

وی در خصوص راهکارهایی برای ارتباط بهتر دولت با اقتصاددانان، گفت: به نظرم دولت به عنوان یک نهاد رسمی، بهتر است که شورای مشاوران اقتصادی داشته باشد. یا آنکه به صورت دیگری این افراد را کمیته‌بندی کند و به صورت تخصصی با هر بخش از اقتصاددانان تعامل و نظرات آنها را دریافت کند. در غیر این صورت به صورت کلی، پیشنهاد قابل‌توجهی نمی‌توان مطرح کرد.

وی تصریح کرد: همانطور که گفتم در این جلسه بیشتر ارتباط و مفاهمه بین دولت و اقتصاددانان شکل گرفت. اگر دولت بخواهد از دانش کارشناسان اقتصادی کشور استفاده کند، باید شکل رسمی‌تر به خود بگیرد. یعنی در درجه اول شورای مشاوران اقتصادی رئیس‌جمهور شکل بگیرد. ثانیا، کمیته‌های تخصصی شکل بگیرد و تمام مباحث مطرح در اقتصاد کشور به صورت جداگانه در کمیته تخصصی بررسی شود. تا بتوان به راهکارهای قابل‌قبول رسید و اجرا شود. سپس کارشناسان اقتصادی می‌توانند در حین اجرای سیاست‌ها، نظر و مشورت بدهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.