کد مطلب: ۳۲۶۱۶۸

لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت ساماندهی سرمایه‌های خُرد مردم، بر استفاده از ظرفیت بورس و بخش خصوصی در تکمیل پروژه‌های عمرانی تاکید کرد.

محمد عزیزی با اشاره به طولانی شدن روند تکمیل بسیاری از پروژه‌های عمرانی در کشور، گفت: نیمه کاره رها شدن این نوع پروژه‌ها به قفل شدن منابع و افزایش آمار بیکاری دامن زده است .

به گزارش تجارت‌نیوز،نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بورس و بخش خصوصی می‌تواند به تکمیل پروژه‌های عمرانی کمک کند، افزود: دولت باید شرایطی را فراهم کند که بخش خصوصی متمایل به ورود در این نوع پروژه ها باشد که لازمه این کار در نظر گرفتن صرفه اقتصادی و ارزش افزوده در این نوع طرح ها است .

وی با تاکید بر اینکه ورود سهام پروژه‌های عمرانی به بورس و استفاده از نهادهای مالی آن می‌تواند تامین مالی برای پروژه‌های عمرانی انجام دهد، تصریح کرد: دولت باید زمینه فعال شدن بورس و بخش خصوصی را با هدف ساماندهی سرمایه‌های خُرد را نیز در دستور کار خود قرار دهد .

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین با اشاره به تحریم‌های جدید نفتی، گفت: اگر در مبادله نفتی با کشوری محدودیت مراوده ارز داشته باشیم می‌توانیم با واگذاری برخی پروژه‌ها جهت تکمیل به کشور مقصد به مطالبات خود از این طریق دست یابیم .

عزیزی با بیان اینکه راه‌های بسیاری برای تکمیل پروژه‌های عمرانی وجود دارد، افزود: بانک‌ها نیز می‌توانند به جای بنگاه‌داری در این نوع پروژه‌ها مشارکت کرده و اقتصاد کشور را از رکود دور کنند .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم باید در تکمیل پروژه‌های عمرانی با سرمایه‌های خُرد خود سهیم شوند، زیرا نتیجه آن مستقیما در زندگی آنها نمایان می‌شود .

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.