کد مطلب: ۳۲۷۷۹۲

تحریم‌ها در کاهش رتبه ایران در فضای کسب‌وکار موثر نیست

تحریم‌ها در کاهش رتبه ایران در فضای کسب‌وکار موثر نیست

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به کاهش رتبه ایران در زمینه کاهش رتبه ایران در زمینه بهبود فضای کسب‌وکار تاکید کرد که این موضوع ارتباطی با تحریم های یکجانبه آمریکا ندارد و موضوعی داخلی است.

حسین سلاح‌ورزیدرباره کاهش رتبه ایران در زمینه سهولت در فضای کسب‌وکار گفت: این ارزیابی بر اساس ۱۰ شاخص و ۲ مولفه انجام می‌شود؛ در حقیقت ۲ مولفه میزان زمان و مراجعه‌ای که برای فعالین اقتصادی برای شروع یا توسعه کسب‌وکارها انجام می‌شود و هزینه‌ای که برای این امور متحمل می‌شوند، بسیار مهم هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز،سلاحورزی ادامه داد: با وجود اینکه مجموع امتیازات کشور در زمینه سهولت فضای کسب‌وکار نسبت به سال گذشته افزایش یافته ولی از نظر رتبه‌بندی ۴ پله تنزل داشتیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گفت: دلیل اصلی این موضوع آن است که کشورهای دیگر دست به اقدامات اصلاحی زده اند که از اقدامات ما بیشتر بوده و به همین دلیل رتبه بهبود آنها در فضای کسب‌و‌کار، از ایران بالاتر رفته است.

سلاح ورزی اظهار داشت: مادامی که حاکمیت یعنی هم دولت، هم قوه قضاییه و هم مجلس اراده ای برای کاهش تعداد مراجعات و صدور مجوزها و فرایندها نداشته باشند، نمی‌توانیم شاهد جهش اثرگذاری در سهولت فضای کسب و کار باشیم.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.