خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۳۹۸۱۵

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

برای انتصاب یک معاون ۱۰۰ نفر تماس می‌گیرند

برای انتصاب یک معاون 100 نفر تماس می‌گیرند

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: اکنون فضا به‌گونه‌ای است که اگر وزیری بخواهد یک معاون برای خود انتخاب کند، صد نفر با وی تماس می‌گیرند و افراد مختلف را توصیه می‌کنند. به نظرم ما باید یک نظام شفاف طراحی کنیم که هر فردی با سازوکار توصیه برای یک پست دولتی معرفی شد، به ته صف برود.

جلسه استیضاح علی ربیعی را بسیاری به خاطر دارند. جلسه‌ای که در آن صحبت‌های زیادی در مورد گروه‌های فشار و لابی‌گری نمایندگان در کار بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدت‎هاست که بحث بر سر گروه‌های فشار و نقش آنها در انتصابات دولتی وجود دارد. اعمال فشارها خصوصا در زمینه برخی وزارتخانه‌ها که دارای شرکت‌ها و زیرمجموعه‌های اقتصادی هستند، بسیار بیشتر است.

علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با تجارت‌نیوز، از گروه‌های فشار تحت عنوان « ذی‌نفعان‌ من‌غیرحق » یاد می‌کند و روایت می‌کند که اگر وزیری بخواهد یک معاون برای خود انتخاب کند، 100 نفر با وی تماس می‌گیرند و افراد مختلف را توصیه می‌کنند.

وزیر سابق کار می‌گوید: اجازه بدهید پدیده را تنها به یک وزارتخانه محدود نکنیم و به‌عنوان یک پدیده کلان علمی به آن نگاه کنیم. اکنون شبکه‌هایی تشکیل شده‌اند که من اسم آنها را «ذی‌نفعان من غیر حق» نام‌گذاری کرده‌ام. در واقع این گروه در سطح کشور قصد دارند نفعی را ببرند بدون آنکه حقی در آن خصوص داشته باشند. این افراد معمولا در دولت، مجلس و سایر دستگاه‌ها نفوذ می‌کنند و به سمت افرادی که دارای پست‌های بالا هستند، می‌روند. به‌عنوان مثال، ممکن است به نمایندگان مجلس نزدیک شوند یا آنکه با یک مقام مسئول آشنا شوند.

وی ادامه می‌دهد: این‌گونه افراد از طریق چنین نفوذهایی، اعمال فشار می‌کنند و افرادی را بر سر کار می‌آورند که تنها منافع آنها را تامین کند. متاسفانه اکنون این موضوع رویه بدی در کشور شده است و باید علیه این رویه به پا بخیزیم. اولین راه مبارزه نیز توجه به شایسته‌گزینی و مهم‌تر از همه عدم دخالت سایر بخش‌ها در انتصابات بخش دولتی است.

وی می‌افزاید: بنده نیز در دوران مسئولیتم با همین گروه‌‌های ذی‌نفعان من غیر حق مواجه بودم که از طرق مختلف اعمال فشار می‌کردند. جالب است که این‌گونه افراد معمولا مستقیما اظهار نمی‌کنند که منفعت شخصی دارند بلکه معمولا یک بهانه دیگری می‌آورند که توجیه داشته باشند.

ربیعی می‌گوید: اکنون همین گروه‌های ذینفعان من غیر حق در تمام بخش‌ها خصوصا بانک‌ها، پتروشیمی‌ها و شرکت‌های شبه دولتی حضور دارند. متاسفانه شرکت‌های شبه دولتی فضای مناسبی برای فعالیت این گروه‌ها است. اکنون در کل وزارتخانه‌ها این اتفاق در حال رخ دادن است و تنها مربوط به وزرات کار نیست.

وی در پایان اضافه می‌کند: اکنون فضا به‌گونه‌ای است که اگر وزیری بخواهد یک معاون برای خود انتخاب کند، صد نفر با وی تماس می‌گیرند و افراد مختلف را توصیه می‌کنند. به نظرم ما باید یک نظام شفاف طراحی کنیم که هر فردی با سازوکار توصیه برای یک پست دولتی معرفی شد، باید به ته صف برود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.