کد مطلب: ۸۲۷۶۶۲

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

ما در بیکاری، گرانی و تورم دخیل هستیم

ما در بیکاری، گرانی و تورم دخیل هستیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما و شما نیز در پدیده‌هایی مانند بیکاری، گرانی، تورم، دخیل هستیم و باید خودمان را پاسخگوی مردم بدانیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، داود منظور گفت: پدیده‌هایی مانند بیکاری، گرانی، تورم، رشد پایین اقتصادی، خدمات اجتماعی ناکافی در برخی حوزه‌ها و موارد مشابه، همگی معلول کارکردهای ناموزون و نامناسب نظام اجرایی کشور است که ما و شما نیز در آنها دخیل هستیم و باید خودمان را پاسخگوی مردم بدانیم.

وی افزود: بازاندیشی و اصلاح فرایندها، رویکردها، رویه‌ها و ضوابط جاری در ستاد سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌های استانی، برای ایفای مؤثرتر نقش این سازمان در دو حوزه برنامه‌ریزی و نظارت ضروری است و حتماً باید در دستور کار قرار بگیرد.

این مقام مسئول گفت: رهبر انقلاب فرموده‌اند ریشه همه مسائل و مشکلات کشور در سازمان برنامه و بودجه است و راه حل و چاره همه مشکلات هم در همین سازمان است.

منظور تصریح کرد: رئیس جمهور هم به کارکرد سازمان برنامه و بودجه به عنوان قوه عاقله نظام، اعتقاد راسخ دارند و باورشان این است که سازمان برنامه باید در حل مسائل کشور نقش‌آفرینی فعالی داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اقتصاد ایران در حال خروج از رکود است. فضای بین‌المللی در حال تغییر به نفع کشور ماست و باید برای رشد اقتصادی ۸ درصدی از این فضا حداکثر استفاده را ببریم.

وی خاطرنشان کرد: ستاد سازمان برنامه و بودجه کشور با تفویض اختیارات به استان‌ها، از استقلال عمل این سازمان‌ها در مقابل استانداری‌ها حمایت می‌کند و البته این استقلال عمل را در تعامل حداکثری با استانداران می‌دانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: مهم‌ترین سرمایه همه ما، وقت است و از این‌رو باید با استفاده درست از اوقات و فرصت‌ها در جهت حل مشکلات مردم و کشور، دیدگاه‌های کارشناسی مطرح شده در جلسات عالی، در سطوح مختلف سازمانی تا پایین‌ترین درجات جاری شود.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.