حجم ویدیو: ۳۵.۳۴M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۰۸ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دعوای پینگ‌پنگی کارگران و دولت بر سر دستمزد

نگرانی‌ها از بابت بحرانی‌شدن وضعیت معیشت جامعه کارگری به خاطر تورم بالای اقتصاد ایران افزایش یافته و همین موضوع به دعوای لفظی بین دولت و نمایندگان کارگری منجر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سه ماه از تعیین حداقل دستمزد 1402 کارگران می‌گذرد؛ اما هنوز انتقادات باقی‌ست و حالا دیگر دعوای پینگ‌پنگی نمایندگان کارگری و دولت بر سر دستمزد بالا گرفته است تا جایی که کار به نامه‌نگاری کشید و بیش از هزاران امضا پای کارزارهای ترمیم مزد زده شد.

ماجرا هم از این قرار است که پیش از شروع مذاکرات مزدی، نمایندگان کارگری از هر تریبونی برای رساندن صدای خود استفاده می‌کردند. خواسته آنها هم همان بند دوم ماده 41 قانون کار است؛ توجه به دو مولفه سبد معیشت و تورم در تعیین حداقل دستمزد.

در نامه‌ای که کارگران به وزیر کار هم نوشته‌اند، تاکیدشان به‌ویژه بر تورم 70 درصدی در ردیف‌های ضروری خانوار نظیر مسکن و خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هاست که معیشت این طبقه را با بحران مواجه کرده است. هرچند وزارت کار این نامه را بی‌پاسخ نگذاشته و تورم 70 درصدی را غیر واقعی و خلاف آمارهای رسمی دانسته است.

حالا که دیوان عدالت اداری هم تغییر نرخ دستمزد را رد کرده، باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار دستمزد کارگران خواهد بود. آیا دولتمردان در تریبون‌های رسمی باز هم وعده می‌دهند که اگر حقوق کارگران تغییر کند، دست به کار می‌شوند و مزد را بالا می‌برند یا برچسب نادرست و غیر واقعی بر اظهارات جامعه کارگری می‌زنند و تغییرات را به فردایی نامعلوم موکول می‌کنند و در نهایت موجب کاهش بیشتر قدرت خرید کارگران خواهند شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.