کد مطلب: ۸۴۰۹۰۰

قربان زاده از سازمان خصوصی‌سازی رفت/ جانشین او کیست؟

قربان زاده از سازمان خصوصی‌سازی رفت/ جانشین او کیست؟

حسین قربان زاده از پایان ریاست خود در سازمان خصوصی‌سازی خبر داد. وزیر امور اقتصادی و دارایی با صدور احکامی حسین قربان زاده را به عنوان مشاور خود و مالک رحمتی را به عنوان رییس سازمان خصوصی‌سازی منصوب کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز پنجشنبه خبری غیررسمی منتشر شد که براساس آن سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد طی حکمی حسین قربان زاده رییس کل سازمان خصوصی‌سازی را به عنوان جانشین خود منصوب کرده است.

برخی شنیده‌ها نیز حاکی از آن است که مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی قرار است جایگزین قربان زاده به عنوان رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی شود.

قربا‌ن زاده در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: شنبه (۳۱ تیر ماه)، پایان حدود ۲۲ ماه مسئولیت بنده در سازمان خصوصی‌سازی است. تشکر می‌کنم از اعتماد وزیر و از همه همکارانم که بی‌دریغ تلاش کردند.

وی با بیان اینکه دیگران باید در مورد عملکرد ۲۲ ماهه‌اش قضاوت کنند، تاکید کرد که: من سعی کردم جز حقیقت نگویم، به کار کارشناسی احترام بگذارم و بی وقفه تلاش کنم. از همه همکاران و مردم عزیز حلالیت می‌طلبم.

مالک رحمتی رئیس سازمان خصوصی‌سازی شد

امروز وزیر امور اقتصادی و دارایی در تایید این خبر با صدور احکامی حسین قربان زاده را به عنوان مشاور خود و مالک رحمتی را به عنوان رییس سازمان خصوصی‌سازی منصوب کرد.

وزیر اقتصاد در حکمی که برای حسین قربان‌زاده صادر کرده با تقدیر از اقدامات سازنده وی در سمت قبلی، مسئولیت امور زیر را به جانشینی از خود به او محول کرد:

- نظارت بر تامین مالی تولید و سرمایه‌گذاری به‌ویژه در پروژه‌های پیشران

- نظارت بر طرح‌های تحولی وزارتخانه- ایجاد هماهنگی در اقدامات روسای سازمان‌های تابعه وزارت اقتصاد

- تطبیق عملکرد مدیران با برنامه های مصوب در حوزه تامین مالی و تجارت.

سید احسان خاندوزی همچنین در حکم انتصاب مالک رحمتی به عنوان رییس کل سازمان خصوصی‌سازی ماموریت‌های زیر را به وی محول کرده است :

- انجام امور دبیرخانه هیات مولدسازی و تحقق اهداف بودجه ای با شفافیت کامل فرآیندها

- تلاش و پیگیری به جهت دستیابی به اهداف کلی اصل 44 قانون اساسی

- استفاده از شیوه‌های نوین و روش‌های متنوع در قیمت‌گذاری و واگذاری

- آسیب‌شناسی و اصلاح روش‌های واگذاری سهام شرکت‌ها و تصدی‌های قابل واگذاری دولتی

- تدوین و اجرای راهکارهای تسهیل دستیابی به توسعه مشارکت‌های عمومی

- تقویت نظام کنترل اهداف پس از واگذاری در ترتیبات حقوقی و قرارداد واگذاری‌ها

بر اساس این گزارش مالک رحمتی فارغ التحصیل مقطع دکتری و دارای سوابق اقتصادی و اجرایی در آستان قدس رضوی، وزارت کشور و بنیاد شهید می باشد که پیش از این قائم مقام آستان قدس، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیات امنا و ریاست بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس و عضویت هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور از دیگر سوابق و مسئولیت‌های رحمتی است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.