خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۶۷۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تبدیل وضعیت کارکنان دولت به کجا رسید؟

تبدیل وضعیت کارکنان دولت به کجا رسید؟

تبدیل وضعیت کارکنان دولت شامل کسانی می‌شود که مشمول ماده ۲۹ قانون خدمات مدیریت کشوری هستند و ۲ سال سابقه کار دارند و جزو نیروی شرکتی وابسته به وزارتخانه‌ها محسوب می‌شوند. نیروهای زیر نظر شرکت‌های خصوصی مشمول این طرح نمی‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تبدیل وضعیت کارکنان دولت به کجا رسید و چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؟ بعد از آنکه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در صحن علنی مجلس مورد تصویب قرار گرفت، روانه شورای نگهبان شد اما در آنجا ایراداتی از دل آن بیرون آمد. در نتیجه شورا آن را بار دیگر به مجلس فرستاد. حالا اصلاحات جدید از سوی مجلسی‌ها انجام شده و قرار است بار دیگر به دست شورای نگهبان برسد. در جریان این پاسکاری‌ها، کارکنان دولت در انتظار تعیین تکلیف سرنوشت نهایی این طرح هستند.

شاغلان می‌گویند تبدیل وضعیت یک خواسته جمعی است و در این باره خواستار برقراری عدالت هستند. در حالی این شعارها سر داده می‌شود که موضوع ساماندهی استخدام کارکنان دولت چندین سال است که مطرح شده و در دوره‌های قبلی مجلس کلید خورده است. کمیسیون اجتماعی هم در این باره جلساتی را برگزار کرد تا در نهایت این طرح در صحن علنی به تصویب رسید. اما زمانی که به دست شورای نگهبان رسید با اما و اگرهایی همراه شد.

در همین باره خبرگزاری فارس از راه‌اندازی پویش «مطالبه تبدیل وضعیت شاغلان دولت با سابقه حداقل 5 سال» خبر داد که یکی از مخاطبان در این باره نوشته است: «مطالبه تبدیل وضعیت نیروهای شاغل در دستگاه‌های اجرایی و دولت به معنای عام که دارای سابقه بیش از پنج سال بوده و به جهت نبود رابطه استخدامی رسمی از بی‌عدالتی رنج می‌برند، مطرح است. این قشر از بی‌عدالتی و تبعیض به ستوه آمده و تقاضای تبدیل وضعیت به رسمی را از مسئولان کشور دارد. تفاوت ما برخی نیروها چیست که با تخصص کمتر و سنوات کمتر تبدیل وضعیت شدند.»

تبدیل وضعیت شامل چه کسانی می‌شود؟

اما این طرح شامل چه کسانی می‌شود؟ بر اساس اطلاعات منتشر شده، این طرح شامل کسانی است که مشمول ماده ۲۹ قانون خدمات مدیریت کشوری هستند و ۲ سال سابقه کار دارند و نیروی شرکتی وابسته به وزارتخانه‌ها هستند. نیروهای زیر نظر شرکت‌های خصوصی مشمول این طرح نمی‌شوند.

گفته می‌‌شود که این طرح در ۲ مقوله یکی تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و دولتی و دیگری ساماندهی استخدام نیرو‌های انسانی در آینده دارای اهمیت زیادی است. چرا که در حال حاضر شاهد استخدام‌های بی‌ضابطه و افسارگسیخته هستیم و افرادی به‌دلیل نداشتن رابطه نمی‌توانند مشغول به کار شوند.

محمد کعب عمیر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره فواید قانون شدن این طرح به میزان گفته است که طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کارگیری نیروهای انسانی را ضابطه‌مند خواهد کرد، چرا که افراد از طریق آزمون استخدامی جذب و بعد از ۲ سال تبدیل وضعیت می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.