فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۸۲۱۹

شوکت‌الله آزادی، نایب‌رئیس کانون بازنشستگان فولاد مازندران:

صندوق بازنشستگی فولاد به حیاط خلوت دولت‌مردان تبدیل شده است

صندوق بازنشستگی فولاد به حیاط خلوت دولت‌مردان تبدیل شده است

نایب‌رئیس کانون بازنشستگان فولاد مازندران، چالش‌های صندوق بازنشستگان فولاد را به دلیل بودجه محور بودن حقوق بازنشستگان به جای قانون‌محور بودن آن می‌داند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در یکم تیرماه ۱۴۰۳ نایب‌رئیس کانون بازنشستگان فولاد مازندران، در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران به بیان مشکلات موجود در صندوق بازنشستگی فولاد کشور پرداخت. صندوق بازنشستگی فولاد یکی از دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و تعداد زیادی از بازنشستگان صعنت فولاد کشور را تحت پوشش خود قرار داده است.

این صندوق در ابتدا تحت نظارت وزارت صمت فعالیت می‌کرد و هیات امنای آن را مدیران عامل شرکت‌های فولادی کشور تشکیل می‌دادند. پس از آن، در سال ۹۱ بر اساس قانون ساختار رفاه و تامین اجتماعی، این صندوق از وزارت صمت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شد. هم‌اکنون این صندوق بیش از ۸۶ هزار مستمری بگیر را تحت پوشش خود دارد.

شوکت‌الله آزادی، نایب‌رئیس کانون بازنشستگان فولاد مازندران، ضمن اشاره به کم‌توجهی به بازنشستگان این صنعت اظهار کرد مهم‌ترین مشکل صندوق بازنشستگی فولاد کشور، انتقال کارشناسی‌نشده این صندوق از وزرات صمت به وزرات رفاه است و گفت: «این انتقال بدون توجه به رأی و نظر بازنشستگان بود و پس از این انتقال، نگاه و تفکر کمیته امدادی به بازنشستگان این صندوق می‌شود.»

او اضافه کرد: «صندوق فولاد مکلف به همسان‌سازی حقوق است ولی به خاطر لابی‌گری‌های مدیران و ناآگاهی این افراد به کار، این صندوق به حیاط خلوت برخی از نمایندگان پرنفوذ و دولت‌مردان تبدیل شد و از این کار شانه خالی کرد.»

آزادی همچنین با اشاره به سختی‌هایی که کارکنان صنایع فولاد و دیگر معادن با آنها سروکار دارند و بیماری‌ها و خطراتی که در کمین این افراد است تصریح کرد: «زمانی حقوق و مزایای کارکنان فولاد با کارکنان صنعت نفت مطابقت داشت. ولی این مجموعه با کمترین قیمت واگذار شد؛ امروز به خاطر تنگ‌نظری وزارت کار مستمری بازنشستگان از دیگر دستگاه‌ها عقب‌تر است.»

همچنین آزادی از رئیس‌جمهور آینده ایران خواست که با انتخاب کابینه متخصص و وزرای مناسب، به داد بازنشستگان برسد و دلیل اصلی نیمی از آسیب‌ها و چالش‌های صندوق بازنشستگان فولاد را بودجه‌محور بودن حقوق بازنشستگان به جای قانون‌محور بودن آن دانست.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اقتصاد کلان در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.