فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۳۵۸

افزایش آمار قاچاق چوب

افزایش آمار قاچاق چوب

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با بیان اینکه ۳۰ درصد از پرونده های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان در پنج ماهه امسال مربوط به قاچاق چوب بوده است و با روند افزایشی مواجهیم، گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۵۳۳۴ فقره پرونده در حوزه قاچاق چوب آلات جنگلی در استان تشکیل شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

مرتضی امینی یکی از ماموریت های سازمان تعزیرات حکومتی را مبارزه با قاچاق کالا دانست و اظهار کرد: مبارزه با قاچاق چوب آلات جنگلی در دستور کار تعزیرات حکومتی استان گیلان است.

وی جنگل های گیلان را بسیار ارزشمند دانست و افزود: با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره کل منابع طبیعی و نیروی انتظامی، رسیدگی به پرونده‌های قاچاق چوب را با جدیت دنبال می‌کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از تشدید مجازات ها در حوزه قاچاق چوب خبر داد و اضافه کرد: به دنبال اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برخورد با قاچاق چوب آلات جنگلی را با حساسیت انجام می دهیم؛ همچنین شعبه ویژه تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به پرونده های قاچاق چوب را راه اندازی کردیم که علاوه بر جزای نقدی، ضبط خودروی حامل چوب قاچاق به نفع دولت نیز در دستور کار است.

امینی با بیان اینکه از ۱۱ هزار و ۸۷۸ فقره پرونده قاچاق رسیدگی شده طی سه سال گذشته، ۴۸۲۶ فقره پرونده مربوط به قاچاق چوب بوده است، گفت: قاچاق چوب یکی از موضوعات چالش‌برانگیز حوزه حفاظت از منابع طبیعی است که متاسفانه در استان‌های شمالی با افزایش آن مواجه هستیم.

وی از تشکیل ۱۳۱۴ فقره پرونده قاچاق چوب در سال ۱۴۰۰ خبر داد و بیان کرد: در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز به ترتیب ۱۸۲۱ و ۱۶۹۱ فقره پرونده تشکیل شده که در این راستا طی این سه سال، متخلفین را به پرداخت جزای نقدی ۱۳۵ میلیارد و ۶۱۵ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۹۰۸ ریال محکوم کردیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده‌های جنگلی و صیانت از منابع طبیعی از ابتدای سال تاکنون ۵۰۸ فقره پرونده برای قاچاقچیان تشکیل و ۴۹۹ فقره مختومه شد.

وی از محکومیت ۳۹ میلیارد و ۶۴۸ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۱۷۷ ریالی قاچاقچیان چوب خبر داد و گفت: ۳۰ درصد از پرونده های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان در پنج ماه امسال مربوط به قاچاق چوب بوده است.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.