فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۱۲۵

کارمندان و بازنشستگان دولت امسال چقدر عیدی می‌گیرند؟

کارمندان و بازنشستگان دولت امسال چقدر عیدی می‌گیرند؟

مبلغ عیدی پایان سال کارمندان و بازنشستگان دولت مشخص شد. بر این اساس مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه هر دستگاه پیش‌بینی خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز،

بر اساس پیوست‌های بخشنامه تهیه و تنظیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۴کل کشور که به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است، سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه‌کار کارمندان دولت در بودجه سال ۱۴۰۴ حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه‌کار در سال ۱۴۰۳ (مبتنی بر موافقت‌نامه سال ۱۴۰۳) پیش‌بینی شود، همچنین مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) مطابق ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه هر دستگاه پیش‌بینی خواهد شد. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

تمامی شرکت‌های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی، از جمله شرکت‌هایی که شمول قوانین و مقررات عمومی بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است نظیر شرکت ملی نفت ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه آنها و سایر شرکت‌هایی که به نحوی دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند، موظفند اعتبار حقوق، دستمزد و مزایای کارکنان خود را در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۴ مطابق افزایش مندرج در جزء (الف) بند (۲) و با رعایت بخشنامه‌های شورای حقوق و دستمزد و مقررات تعیین‌شده در بودجه سال پیش‌بینی نمایند. هرگونه افزایش مازاد بر آن توسط هیچ مرجع و شورایی قابل قبول نخواهد بود.

میزان پاداش پایان سال کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که کارکنان و بازنشستگان متاهل مبلغ ۷۰۰ هزار تومان به علت تاهل و ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر فرزند دریافت کردند.

منبع : اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.