خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۵۱۳۴

حاشیه‌های برگزاری مجمع مخابرات / نارضایتی از تقسیم سود

حاشیه‌های برگزاری مجمع مخابرات / نارضایتی از تقسیم سود

صبح آخرین روز از دومین ماه اردیبهشت ماه 1396 پژوهشگاه نیرو شاهد برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران بود در حالی که این مجمع با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران روز یکشنبه در حالی برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه در محل پژوهشگاه نیرو گرد هم آمدند که ملت ایران در روز بیست و نهم اردیبهشت ماه با آفریدن یک حماسه ملی حسن روحانی را به عنوان دوازدهمین رییس جمهور ایران اسلامی برگزید و هنوز هوای کشور درگیر این امر مهم بود.

ساعت 9 صبح مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام مخابرات ایران آغاز شد و مجری برنامه پشت تریبون قرار گرفت و بی‌اعتنا به این انتخاب بزرگ مردم ایران، تنها به گفتن تبریک به جمهوری اسلامی برای برگزاری انتخابات بسنده کرد و پیروز اصلی انتخابات را شهدا دانست که با ایثار جان خود زمینه برگزاری این انتخابات را فراهم کردند.

سپس رییس هیات مدیره شرکت مخابرات هم به ایراد سخنرانی پرداخت و تنها برگزاری انتخاباتی با شکوه را یادآور شد، مدیرعامل شرکت مخابرات هم به به همین منوال رفتار کرد و بدون تبریک به منتخب مردم به سخنانش ادامه داد.

در حین صحبت‌های مدیران تعدادی از صاحبان جزء سهام مخابرات ایران از روند برگزاری مجمع ابراز نارضایتی می‌کردند و خواستار پاسخگویی مسوولان به سوال‌های آنان بودند.

بیشتر آنها خواستار آن بودند تا مخابرات سودی را که می‌خواهد تقسیم کند، افزایش دهد.

یکی از صاحبان سهام که اجازه صحبت کردن را گرفته بود ابتدای صحبت‌های خود پیروزی قاطع حسن روحانی به عنوان رییس جمهور دوازدهم را تبریک گفت که با تشویق سایرین همراه شد.

وی در لابلای صحبت‌های خود به مدیران مخابرات می گفت: شیرینی این پیروزی بزرگ میزان سود را افزایش دهند.

دیگر صاحبان سهام نیز با فریادهای خود خواستار شفاف‌سازی بیشتر از سوی مخابرات بودند که رییس هیات مدیره به آنان قول داد که در یک جلسه خصوصی به مشکلات آنها رسیدگی شود.

پس از پایان جلسه مجمع عمومی برخی صاحبان سهام از تقسیم سود شرکت بسیار ناراضی بودند و یکی از آنها هنگام خروج از محل مجمع گفت: اینها مال مردم‌خور هستند.

بیست و سوم آذر ماه پارسال سازمان خصوصی‌سازی با صدور اطلاعیه ای، فسخ قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران را اعلام کرد.

در اطلاعیه این سازمان آمده است: در چارچوب مفاد قرارداد منعقد شده با خریدار بلوکی سهام شرکت مخابرات ایران و نظر به عدم ایفای تعهدات قرارداد یادشده از جانب خریدار این سهام و نقض مکرر این تعهدات، از حق فسخ مندرج در قرارداد یاد شده استفاده کرده است.

بر پایه این اطلاعیه، برای استیفای حقوق دولت، پس از اعلام تذکرات متعدد به خریدار و اعطای مهلت کافی برای عمل به تعهدات باقیمانده و طی کردن همه مراحل لازم همچون ارسال اظهارنامه رسمی به عنوان خریدار مذکور، با توجه به مفاد قرارداد بین خریدار و فروشنده، فسخ قرارداد واگذاری توسط سازمان خصوصی‌سازی به خریدار اعلام شده است.

براساس این اطلاعیه، همه تشریفات قانونی نظیر اعاده سهام شرکت مخابرات ایران و مدیریت آن به دولت جمهوری اسلامی ایران برای واگذاری دوباره سهام این شرکت متعاقبا توسط سازمان خصوصی‌سازی و مراجع قانونی مربوط انجام خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.