فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۲۵۰۸۹

شفافیت قیمت‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا

شفافیت قیمت‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه زعفران در بورس کالا موجب شفافیت و واقعی شدن قیمت‌ها می‌شود.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه، با اشاره به عرضه زعفران در بورس کالا، اظهار کرد: هدف از عرضه زعفران در بورس کالا ایجاد جریان نقدینگی پایدار برای تولیدکننده و عرضه کننده است که این امر می‌تواند به ارائه این محصول و همچنین چرخه اقتصاد کمک کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: هر کالا و محصولی که در بورس کالا ورود می‌کند مزیت‌های خاص خود را دارد که این امر منوط به کیفیت و ارائه این محصول خواهد بود.

دارابی با تاکید بر اینکه عرضه زعفران در بورس کالا می‌تواند دست واسطه‌گران را کوتاه کند، تصریح کرد: با ورود این محصول در بورس کالا، قیمت زعفران واقعی و عادلانه می‌شود و این در شرایطی است که در سالیان گذشته همواره عده‌ای در بازار زعفران، قیمت‌ها را به نفع خود تعیین می‌کرده و می‌کنند که با عرضه این محصول ارزشمند در بورس کالا آن هم با حمایت وزارت جهاد کشاورزی شاهد واقعی شدن قیمت خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه، با تاکید بر اینکه بازار سرمایه مکانی است برای شفاف سازی قیمت‌ها، تصریح کرد: با فرهنگ سازی و آموزش مناسب، می‌توان بخش قابل توجهی از تولید زعفران را در بورس کالا معامله کرد.

دارابی در ادامه افزود: زعفران از جمله محصولات کشاورزی است که توانسته در عرصه بین‌المللی جایگاه مناسبی را کسب کند، بنابراین ورود این محصول در بورس کالا می‌تواند به نفع تولیدکننده باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.