کد مطلب: ۳۲۱۶۹۶

شایعه‌ای که باعث افت شاخص شد

شایعه‌ای که باعث افت شاخص شد

امروز شاخص کل بورس با کاهش 869 واحدی در رقم 184 هزار واحد جای گرفت، دلیل ریزش شاخص کل بورس چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق پیش‌بینی هفتگی بورس ، امروز ‌شنبه (19 آبان‌ماه ۹۷) ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 10956 میلیارد ریال رسید و شاخص با کاهش 869 واحد در رقم 184231 جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 3571 میلیارد ریال رسید و شاخص با کاهش 31 واحد در رقم 1994 جای گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای زپارس، وتجارت، وسپه، وبصادر، های وب، دزهراوی، وتوکا، قشرین، ثنوسا، دفرا، وخاور، بترانس، رمپنا، دتماد، خنصیر، غمارگ صفوف خرید تشکیل شد.

بررسی بازار سرمایه حاکی از آن است که نماد‎های «وامید، وبصادر، کچاد، فخاس، اخابر» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «وبملت، تاپیکو، پارس، شخارک، فولاد» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند.

همچنین بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «وبملت، تاپیکو، فولاد، شپنا، وغدیر» بود و نمادهای «وتجارت، وبصادر، خساپا، وسپه، خبهمن» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص دادند.

به گفته فعالان بازار سرمایه، در جریان معاملات امروز، بازار از سهم‌های دلاری فاصله گرفت و تمایل بیشتری به سمت گروه‌های بانکی‌ و خودرویی نشان داد، اما شایعه ادغام دو بانک با همدیگر و عدم شناسایی نرخ سود تسعیر ارز در گزارش حسابرسی شده این بانک برای نماد وبملت صف فروش تشکیل شد. محمدتقی صمدی در مورد تکرار شایعه ادغام بانک سرمایه در بانک ملت به بورس پرس، گفت: این شایعه دو سال پیش هم از سوی برخی مطرح شده بود، بنابراین چنین شایعه‌ایی هیچ پایه و اساسی ندارد و به شدت تکذیب می‌شود. شرایط وبملت مناسب و مثبت است و در مورد نرخ تسعیر ارز که باید از سوی بانک مرکزی اعلام شود لازم به ذکر است که پیگیری‌های این موضوع همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود تا قبل از پایان سال مشخص و نهایی شود تا صورت مالی منتهی به اسفند 97 بانک ملت با شفافیت حداکثری آماده و برای مجمع سالانه آماده شود.

مجید ملکی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در خصوص دلایل ریزش امروز شاخص کل بورس، گفت: با توجه به اینکه هنوز میزان تاثیر تحریم‌ها در گزارش‌های ماهانه شرکت‌های بورسی مشخص نشده است، بنابراین طبیعی است که معامله‌گران با احتیاط به بازار نگاه کنند و حتی به سهم‌هایی که ارزندگی مناسبی دارند نیز با توجه به ابهام در شرایط عمومی بازار اقبال کمتری نشان دهند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: احتمالا طی روزها و هفته‌های آینده هم این شرایط ادامه خواهد داشت، زیرا بازاری که انگیزه قوی برای رشد در شرایط فعلی ندارد قطعا دچار ریزش یا در بهترین حالت درجا زدن خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.