کد مطلب: ۳۲۲۴۱۷

حقوقی‌ها ناجی «وبملت»/حرکت صعودی شاخص تا چه زمانی ادامه دارد؟

حقوقی‌ها ناجی «وبملت»/حرکت صعودی شاخص تا چه زمانی ادامه دارد؟

امروز شاخص کل بورس با افزایش 1543 واحدی در رقم 182 هزار واحد جای گرفت، دلیل رشد شاخص کل بورس چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از بازی‌هایی که منجر به ریزش شاخص شد در روز گذشته، امروز دوشنبه (21 آبان‌ماه ۹۷) ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 7588 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 1543 واحد در رقم 182211 جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 3858 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 25 واحد در رقم 1986 جای گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای زپارس، بکام، پاسا، لپارس، دفرا، نمرینو، خچرخش صفوف خرید تشکیل شد.

بررسی بازار سرمایه حاکی از آن است که نماد‎های «تاپیکو، فولاد، فملی، فارس، کگل» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «بفجر، جم، شبهرن، اخبار، شبریز» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند.

همچنین بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «وبملت، پترول، فولاد، تاپیکو، وغدیر» بود و نمادهای «خبهمن، وتجارت، خساپا، وبصادر، ولساپا» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص دادند.

طبق اخبار منتشره مدیر عامل بانک ملت در خصوص افزایش نرخ تسعیر دارایی ارزی این بانک اعلام کرد که این موضوع باید از سوی بانک مرکزی اعلام شود و پیگیری‌های این موضوع همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود تا قبل از پایان سال مشخص و نهایی شود تا صورت مالی منتهی به اسفند ماه سال 97 بانک ملت با شفافیت حداکثری آماده و برای مجمع سالانه آماده شود. در جریان معاملات امروز بازار سرمایه نماد وبملت بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص داد. در روند امروز بازار سرمایه وضعیت گروه خودرویی و بانکی بهتر و برای نمادهای خساپا، وتجارت و های‌وب صف خرید تشکیل شد.

ایمان رییسی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در خصوص ریزش امروز شاخص کل بورس،گفت: با توجه به اصلاح زمانی و قیمتی در اکثر نمادهای بازار خصوصا نمادهای شاخص‌ساز، بازار به محدوده حمایتی که انتظار می‌رفت واکنش نشان داد، اما این بار حرکت شارپ مد نظر نیست و بازار با شیفت کردن از گروه‌های مختلف حرکت صعودی خود را تا خرداد ماه سال ۹۸ ادامه خواهد داد. این در حالی است که برخی گروه‌ها هنوز حرکت صعودی قوی نداشتند و انتظار بیشتری از گروه‌هایی مثل خودرو می‌رود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.