خبر مهم:

کد مطلب: ۳۳۶۴۹۶

پیش‌بینی بورس در هفته جاری / کدام نمادها در بازار پیشرو می‌شوند؟

پیش‌بینی بورس در هفته جاری / کدام نمادها در بازار پیشرو می‌شوند؟

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و برخی تک‌سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سهام با عنوان « پیش‌بینی بورس » منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و برخی تک‌سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

1 dey 1397 2

روند شاخص کل بورس در آذرماه

به گزارش تجارت‌نیوز، روند شاخص کل بورس در هفته اول آذرماه با شدت بیشتری نسبت به هفته پایانی آبان‌ماه نزولی شد، به‌طوری که علی‌رغم گزارش‌های ماهانه خوب شرکت‌های دلاری از جمله پتروشیمی‌ها و فلزاتی‌ها موضوعاتی چون ریزش شدید قیمت جهانی نفت خام، کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، کاهش نرخ کامودیتی‌ها، عرضه اولیه نماد مادیرا در فرابورس باعث شد که شاخص از قله 175 هزار واحدی به 163 هزار واحد برسد.

اما روند شاخص کل بورس در هفته دوم آذرماه تا حدودی صعودی شد؛ به‌طوری که عواملی چون رسیدن بسیاری از سهم‌ها به سطوح حمایتی کوتاه‌مدت خود، ریزش شدید و سپس برگشت قیمت جهانی نفت خام به دنبال توافق روسیه و عربستان، کاهش نرخ دلار و سپس افزایش و تثبیت آن، اجلاس G20 و رشد قیمت کامودیتی‌ها، تصویب اولین بند از CFT در مجلس باعث شد که شاخص از قله 163 هزار واحدی به 166 هزار واحد برسد.

روند شاخص کل بورس در هفته سوم آذرماه مجدد نزولی شد؛ به‌طوری که نوسانگیری سهام‌داران در بازار و توجه نسبی به سهام کوچک و متوسط و عدم اقبال نسبت به سهم‌های دلاری باعث شد که شاخص از قله 167 هزار واحدی به 165 هزار واحد برسد.

روند شاخص کل بورس در هفته پایانی آذرماه با شدت بیشتری نزولی شد؛ به‌طوری که موضوعاتی چون نگرانی و ابهام سرمایه‌گذاران نسبت به آینده قیمت سهام‌های دلاری مبنی بر تداوم روند کاهشی نرخ دلار در بازار آزاد، ریزش قیمت‌ها در بازارهای جهانی و تاثیر تحریم‌ها بر میزان فروش شرکت‌های صادراتی باعث شد که شاخص از قله 165 هزار واحدی به 156 هزار واحد برسد.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته اول دی‌ماه همچنان متعادل خواهد بود و برخی تک‌سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

بازی شاخص بر روی تک‌سهم‌ها

ولید هلالات، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: برای اینکه بازار حرکت صعودی رو به بالا داشته باشد قاعدتا باید از شرکت‌های داخلی تورم‌محور با هزینه ریالی تاثیر بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: باید امیدوار ماند که روند شاخص کل بورس در هفته جاری خنثی بماند و بازی بر روی تک‌سهم‌ها است. به‌عبارتی نباید انتظار داشت که در هفته جاری گروه‌های بزرگ یعنی ارزمحور و صادراتی رشد کنند و اگر گروهی بخواهد مورد توجه قرار بگیرد، گروه‌های غذایی، قندی و شوینده خواهند بود.

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/ دسته‌های پیشرو
1 ولید هلالات کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
2 مهدی میرزایی معامله‌گر و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل بانکی‌ها
3 مهدی افضلیان معامله‌گر و تحلیلگر بازار سرمایه نزولی تک‌سهم‌ها
4 ایمان رئیسی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل ساختمانی، خودرویی
5 محسن تقی‌نژاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
6 محمد خبری‌زاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
7 مجید ملکی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه نزولی تک‌سهم‌ها
8 محمدباقر خادمی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
9 مهدی رضایتی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه نزولی تک‌سهم‌ها

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.