کد مطلب: ۳۹۳۳۶۷

عملکرد بازار در هفته دوم مرداد ماه سال ۱۳۹۸

آنالیز بورس در هفته‌ کم‌رمقی که یک رکورد به ثبت رساند

آنالیز بورس در هفته‌ کم‌رمقی که یک رکورد به ثبت رساند

بازار سهام در دومین هفته از مرداد ماه سال جاری با رشد قیمت سهام گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از 700 واحد افزایش یافت و در کانال 255 هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در دومین هفته از مرداد ماه سال جاری با رشد گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از 700 واحد افزایش یافت و در کانال 255 هزار واحدی قرار گرفت.

16 مرداد

بازار سهام در روز شنبه

بورس تهران در اولین روز کاری خود در هفته جاری بازهم نتوانست عملکرد خاصی را نشان دهد.

بازار سهام که هفته گذشته در مواجه با اخبار متنوع سیاسی واکنشی از خود نشان نداد و به شکل کسل‌کننده‌ای دنبال شد، در این روز نیز بی‌تحرک عمل کرد.

یکی از مهمترین اخبار سیاسی اخیر که به نااطمینانی‌ها در بازارهای مالی افزوده شد، تحریم وزیر امور خارجه ایران بود؛ اما بازار سهام حتی به این موضوع نیز واکنش نشان نداد.

روز چهارشنبه هفته قبل فضای بازار کمی بانشاط‌ بود، شاخص از سقف قبلی عبور کرد، اما کاهش قیمت ارز و کاهش قیمت نفت و فلزات در بازارهای جهانی توانست بر معاملات روز شنبه سایه اندازد.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس بدون تغییرات محسوس، تنها هشت واحد افزایش یافت و در همان کانال ۲۵۴ هزار واحدی باقی ماند.

در روز شنبه نیز همانند روند روزهای قبل، بازار به کام سهم‌های کوچک بازار دنبال شد.

بازار سهام در روز یکشنبه

بورس تهران پس از حرکت‌های لاک‌پشتی طی روزهای قبل، بالاخره روز یکشنبه توانست فراتر عمل کند و رکورد تازه‌ای را به ثبت برساند.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد ۰٫۴۲ درصدی، بیش از هزار واحد افزایش یافت و با ثبت رکوردی تازه در کانال ۲۵۵ هزار واحدی قرار گرفت.

بازار روز یکشنبه به کام سهامداران گروه خودرو قطعات تمام شد، به طوری که شاهد سبز پوشی و شکل‌گیری صفوف خرید بر کلیت روند معاملاتی نمادهای این گروه بودیم.

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس تهران روز دوشنبه نیز توانست رکورد تازه‌ای را به ثبت برساند.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد ۰٫۴۶ درصدی، بیش از ۱۱۰۰ واحد افزایش یافت و با ثبت رکوردی تازه در کانال ۲۵۶ هزار واحدی قرار گرفت.

بازار در این روز به کام سهامداران گروه خودرو قطعات تمام شد، به طوری که در بازار روز دوشنبه شاهد سبزپوشی یکپارچه نمادهای گروه خودرو و قطعات بودیم.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و آزادسازی قیمت‌ها باعث شده بازار به سمت شرکت‌هایی که از این ارز استفاده می‌کرده‌اند مانند گروه دارویی، زراعتی و غذایی حرکت کند.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بورس تهران بالاخره تغییر جهت داد و منفی شد.

بازار سهام که روند کند رو به رشدی را شروع کرده بود، روز سه‌شنبه همانند روز معاملاتی قبل با قدرت شروع به کار نکرد و بالاخره با بازدهی منفی مواجه شد.

اعمال تعرفه‌ها و جنگ تجاری چین و آمریکا، بازار جهانی را در شرایط سختی قرار داده که همین بهانه‌ای برای شروع منفی تالار شیشه‌ای شد.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و آزادسازی قیمت‌ها باعث شده بازار به سمت شرکت‌هایی مانند گروه دارویی، زراعتی و غذایی که از این ارز استفاده می‌کرده‌اند حرکت کند.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افت ۰٫۴۶ درصدی، بیش از ۱۱۰۰ واحد کاهش یافت و به کانال ۲۵۵ هزار واحدی بازگشت.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بورس تهران در روز چهارشنبه بازهم از رشد باز ماند.

بازار سهام که روز قبل با افت شاخص همراه شده بود، در روز چهارشنبه نیز نتوانست روند صعودی در پیش بگیرد و در نهایت منفی شد.

بازار سهام در آخرین روز کاری خود در این هفته، با افزایش نسبی تقاضا در عمده نمادهای گروه‌های مختلف آغاز به کار کرد اما در نهایت با افزایش عرضه در کلیت بازار، شاخص کل منفی شد.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افت ۰٫۱۴ درصدی، حدود ۳۰۰ واحد کاهش یافت و در کانال ۲۵۵ هزار واحدی باقی ماند.

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری، با رشد 718 واحدی معادل ۰٫28 درصد از 254 هزار و 445 واحد به 255 هزار و 163 واحد افزایش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.