خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۸۹۰۶

ضرر و زیان‌های شرکت‌های کاغذی

ضرر و زیان‌های شرکت‌های کاغذی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سفته‌بازان و دلالان همواره به دنبال شرکت‌های صوری هستند. شرکت‌هایی که هنوز هم تنها با یک نام بر روی کاغذ در حال معامله سهام در بورس هستند.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: خوش‌بینی به برگزاری مجامع قطعا وضعیت بازار سرمایه را درهمین حالت صعودی نگه خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر پیش‌بینی ادامه حرکت‌های صعودی در بازار گفت: خوش‌بینی به برگزاری مجامع قطعا وضعیت بازار سرمایه را درهمین حالت صعودی نگه خواهد داشت. به گفته علی حیدری، جو آرام مسائل سیاسی داخلی و خارجی نیز در این روند بی‌تاثیر نبوده است و در صورت تغییر و ایجاد کوچکترین تنش قطعا بازار با ریزش سهام و شاخص روبرو خواهد شد.

حیدری در پاسخ به این سوال که چرا صنایع بزرگ و شرکت‌های بزرگ در افزایش شاخص بورس نقش موثری نداشتند، گفت: طی دو هفته گذشته حضور صنایع و شرکت‌های بزرگ به دلیل صورت‌مالی‌های شفاف‌تری که دارند قطعا زیر ذره‌بین هستند و بر روی این صورت‌مالی‌ها و عملکرد شرکت‌ها تحلیل‌های بیشتری می‌شود. از این‌رو شفافیت مانع از حضور پررنگ آنان در بورس شده است.

این کارشناس در ادامه گفت: این در حالی است که سفته‌بازان و دلالان همواره به دنبال شرکت‌های صوری هستند. شرکت‌هایی که هنوز هم تنها با یک نام بر روی کاغذ در حال معامله سهام در بورس هستند.

حیدری گفت: از این‌رو ایجاد هیجانات هرچند کاذب برروی این شرکت‌ها آسان‌تر خواهد بود و باعث رشد بازار می‌شود اما چنین برخوردی با شرکت‌های بزرگ کاری سخت و در مراحلی نیز نشدنی خواهد بود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، سهام‌های زیان‌ده شفافیت ندارند و هنوز هر روی کاغذ در حال معامله هستند از این‌رو این نوع هیجانات کمک زیادی به رشد شاخص در بورس خواهد شد.

حیدری با تاکید بر اینکه ضرورت شفافیت صورت‌مالی شرکت‌ها در بازار باعث می‌شود که روند صعودی در بازار مقطعی نباشد و با توجه به اینکه اقتصاد کلان کشور هر روز شاهد افزایش نرخ تورم است د راین مرحله می‌تواند بسیاری از ریزش‌های سهام شرکت‌ها را تبدیل به روند صعودی کند. این کارشناس با تاکید بر اینکه طبق پیش‌بینی‌ها تا اواخر شهریور بازار بورس با رشد مواجه خواهد بود.

منبع: جهان صنعت نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.