کد مطلب: ۴۳۵۱۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعدادی از کارگزاری‌های ساری تعطیل کردند / کد بورسی بعد از عید صادر می‌شود!

تعدادی از کارگزاری‌های ساری تعطیل کردند / کد بورسی بعد از عید صادر می‌شود!

سازمان بورس و اوراق بهادار در ابلاغیه‌ای به کارگزاری‌ها اعلام کرده مشتریان جدید یک ماه پس از صدور کد بورسی امکان معامله خواهند داشت و به نظر می‌رسد همین ابلاغیه بهانه‌ای شده تا تعدادی از کارگزاری‌های ساری تعطیل و از صدور کد بورسی خودداری کنند.

پیش از این سازمان بورس و اوراق بهادار در ابلاغیه‌ای از تغییر شرایط دریافت کد بورسی خبر داده بود که در نامه سازمان بورس به کارگزاری‌ها اعلام شد مشتریان جدید یک ماه پس از صدور کد بورسی امکان معامله خواهند داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این ابلاغیه بهانه‌ای شده تا تعدادی از کارگزاری‌های شهر ساری در ساعت اداری تعطیل و با نصب اطلاعیه‌هایی در پشت در کارگزاری خود از پذیرش مشتری امتناع کنند.

1 8

2 2

چند تن از کارمندان این کارگزاری‌ها درباره علت توقف فعالیتشان به خبرنگار تجارت‌نیوز گفتند که کارگزاری‌ها با استناد به بخشنامه جدید بورس مربوط به کد بورسی تازه‌واردها، صدور کد بورسی را برای مشتریان انجام نمی‌دهند.

اپراتور یکی از کارگزاری‌ها در پاسخ به سوال علت توقف فعالیت کارگزاری‌ها عنوان کرد که طبق بخشنامه سازمان بورس و اوراق بهادار آنها از پذیرش مشتریان حضوری منع شده و نمی‌توانند تا عید کد معاملاتی صادر کنند و تمامی مراجع کنندگان باید برای دریافت کد تا یک ماه صبر کنند.

کارمندان دو کارگزاری بانک سپه و سهم آشنا نیز اظهارات مشابهی را عنوان کردند.

این کارگزاری‌ها در حالی ادعا کرده‌اند طبق بخشنامه از صدور کد معاملاتی منع شده‌اند که طی این بخشنامه اعلام شده آن دسته از کدهای معاملاتی که پس از تاریخ ابلاغ این مصوبه برای اشخاص حقیقی صادر می‌شود پس از یک ماه از تاریخ صدور، از قابلیت انجام معامله برخودار خواهند شد و خرید و فروش عرض اولیه از این مصوبه مستثنی است.

تعطیلی تعدادی از کارگزاری‌های ساری در حالیست که امروز دو عرضه اولیه انجام شده و تا پایان امسال نیز احتمالا سهامداران شاهد عرضه اولیه‌های دیگری خواهند بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.