خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۳۲۱۴

پیش‌بینی وضعیت بورس در سال ۹۹

پیش‌بینی وضعیت بورس در سال ۹۹

یک تحلیل‌گر بازار سرمایه گفت: امسال هم این بازار از نظر بازدهی، مطلوب پیش‌بینی می‌شود اما مردم نباید امسال انتظار بازدهی بازار بورس همانند سال گذشته را داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیمان حدادی درباره آینده بازار بورس در سال جاری با اشاره به اینکه امسال بازار سرمایه از سایر بازارهای موازی بازدهی بیشتری دارد، اظهار کرد: بازدهی بازار سرمایه بیشتر از نرخ تورم است و مانند هر بازار دیگری برای سرمایه‌گذاری در آن باید دانش لازم را داشت.

وی به مردم توصیه کرد که با سرمایه‌های مازاد خود در این بازار سرمایه‌گذاری کنند و البته قبل از ورود به بازار بورس، آموزش‌های لازم را بگذرانند.

حدادی که در برنامه پایش سخن می‌گفت، اظهار کرد: بهترین راه حل برای سرمایه‌گذاری مردم استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگردانی است.

این کارشناس اقتصادی، بازار سرمایه ۱۳۹۹ را از نظر بازدهی، مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید انتظار معقولی از این بازار داشت. مردم نباید امسال انتظار بازدهی بازار بورس همانند سال گذشته را داشته باشند.

وی درباره عملکرد سازمان بورس اوراق بهادار نیز افزود: سیاست‌گذاری‌های این سازمان خوب بوده اما به تصمیمات هر مدیر انتقاداتی وجود دارد. تغییرات در قوانین بازار بورس در چندماه اخیر زیاد شده که این امر نادرست بوده و باعث بدبینی سرمایه‌گذاران می‌شود.

حدادی با بیان اینکه سازمان بورس باید به سمت اصلاح سیستم و معاملاتی برود، گفت: فعالان بازار سرمایه از هسته معاملات به شدت ناراضی هستند، چرا که با افزایش حجم معاملات این هسته کشش لازم را ندارد و مداوم سیستم معاملاتی بورس کشور مختل می شود.

این کارشناس اقتصادی افزود: مردم باید با دانش به بازار سرمایه وارد شوند و از نظرات کارشناسان دارای مجوز استفاده کنند، چراکه ممکن است در آینده با استفاده از کارشنان غیر رسمی متضرر شوند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.