فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۵۷۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شاخص کل بورس به کانال ۱٫۴ میلیونی می‌رسد؟

شاخص کل بورس به کانال ۱٫۴ میلیونی می‌رسد؟

بورس هفته جاری برخلاف هفته‌های گذشته روند صعودی داشت و روی سطح یک میلیون و ۳۴۸ هزار واحد قرار گرفت. به گفته کارشناسان احتمالا هفته آینده شاخص کل وارد کانال ۱٫۴ میلیونی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجم کل معاملات بورس رشدی ۱۱۸.۱۹ درصدی را تجربه کرد و از ۲۰ هزار و ۵۹۶ سهم در هفته گذشته به ۴۴ هزار و ۹۳۹ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

شاخص کل بورس در هفته جاری با افزایش ۶۷.۱۵۸ واحدی از سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد در هفته گذشته به یک میلیون و ۳۴۸ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن هم بیش از هشت واحد افزایش یافت و از ۳۳۴ هزار و ۱۶۳ واحد در هفته گذشته به ۳۴۲ هزار و ۶۹۱ واحد در هفته جاری رسید.

همچنین ارزش معاملات در بازار مشتقه نزولی بود و با ۳۸.۰۲ کاهش از ۴۷٫۳ میلیارد تومان در هفته گذشته به ۲۹٫۳ میلیارد تومان در هفته جاری رسید. همچنین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله ۹۸.۲۱ درصد افزایش یافت و از ۴٫۲ هزار میلیارد تومان به ۸٫۳ هزار میلیارد تومان رسید.

بورس مثبت می‌شود؟

فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: هفته آینده بورس در دو روز معاملاتی خود با افزایش فشار عرضه‌ها نوسانی دنبال می‌شود. سه روز پایانی معاملات نیز شاخص مثبت می‌شود.

این کارشناس بازارهای مالی اظهار می‌کند: شاخص احتمالا هفته آینده به سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برسد.

وی ادامه می‌دهد: طی دو هفته اخیر چند متغییر باعث شد که بورس سبزپوش شود. اولین متغییر نزدیک شدن ارزش ذاتی و ارزش معاملاتی اغلب صنایع بود. دومین متغییر کاهش نرخ بهره بین بانکی، سومین مورد کاهش نرخ اوراق و چهارمین متغیر نیز افزایش قیمت کامودیتی‌ها ونفت است.

آقا بزرگی در نهایت می‌گوید: اگر اتفاق خاصی درباره مذاکرات برجام رخ ندهد، شاخص بورس صعودی باقی می‌ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.