خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۰۱۶۷

شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی در قله سال ۱۴۰۱

شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی در قله سال 1401

گزارش  جدید مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص پایش بخش صنعت و معدن در آذرماه ۱۴۰۱ حاکی از آن است که شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی به بالاترین سطح سال ۱۴۰۱ رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان «پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در آذرماه ۱۴۰۱ بخش صنعت و معدن» اعلام کرده است که در آذر ماه ۱۴۰۱، شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی به بالاترین سطح در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

بر اساس این گزارش در آذرماه امسال، شاخص تولید و فروش نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۱۲/۹ و ۱۵/۷ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش۲/۷ و ۳/۶ درصدی مواجه شده است.

رکوردشکنی گروه خودرو و قطعات

همچنین در این ماه رشته فعالیت خودرو و قطعات رکورد جدیدی ثبت کرده است؛ به نحوی که شاخص تولید و فروش این گروه به ترتیب رشد ۴۸/۴ و ۸۶/۷ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال قبل ثبت کرده است.

گروه دارویی و فتح قله 2 ساله

همچنین، شاخص تولید رشته فعالیت دارو به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسیده و نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش ۲۵/۶ درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش هفت درصدی داشته است.

در آذرماه ۱۴۰۱، شاخص تولید و فروش رشته فعالیت ماشین آلات و تجهیزات نیز روند صعودی خود در سال ۱۴۰۱ را ادامه داده و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب رشد ۳۵/۵ و ۹۵ درصدی را ثبت کرده است.

رشد شاخص قیمت ماهانه

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه عنوان کرده است: در آذرماه ۱۴۰۱ نرخ رشد ماهانه قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی رشد مثبت 0.2 درصدی را ثبت کرده است و رشد نقطه به نقطه آن به ۳۵/۴ درصد رسیده است.

در این ماه رشته فعالیت دارو همانند آبان ماه مجددا با افزایش قیمت مواجه بوده و نرخ رشد ماهیانه ۹/۳ درصدی داشته است.

منبع: ایرنا

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.