کد مطلب: ۸۹۲۰۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

سقوط درآمد ماهانه ارفع نسبت به آبان ۱۴۰۱ / افزایش نرخ شمش فولادی هم نجات‌بخش نبود

سقوط درآمد ماهانه ارفع نسبت به آبان 1401 /  افزایش نرخ شمش فولادی هم نجات‌بخش نبود

بررسی گزارش عملکرد ماهانه شرکت آهن و فولاد ارفع ارقام متفاوتی را نشان می‌دهد. به طوری که مقدار تولید آبان‌ماه شرکت در مقایسه با مهرماه و مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. در طرف دیگر اما مقدار و مبلغ فروش ارفع در مقایسه با مهر افزایش و نسبت به آبان 1401 کاهش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه شرکت آهن و فولاد ارفع حکایت از آن دارد که مقدار تولید شرکت از 189 هزار و 366 تن در مهرماه با رشد 0.68 درصدی به 190 هزار و 652 تن رسیده است. همچنین رقم تولید شرکت در آبان سال گذشته 3.16 درصد کمتر از رقم فعلی بوده است. 

مقدار تولید ارفع

کاهش شدید مقدار فروش نسبت به آبان 1401

اما طبق گزارش عملکرد ماهانه ارفع ارقام مقدار فروش در مسیر متفاوتی نوسان کردند؛ به نحوی که مقدار فروش شرکت نسبت به فروش 38 هزار و 123 تنی ارفع، رشد 28.68 درصدی و در قیاس با فروش 119 هزار و 6 تنی شرکت در آبان سال گذشته، کاهش 58 درصدی را تجربه کرده است. گفتنی است رقم مقدار فروش ماهانه شرکت در گزارش آبان، 49 هزار و 55 تن ثبت شده است.

مقدار فروش ارفع

زور افزایش نرخ به سقوط درآمدها نرسید

بررسی بیشتر گزارش فعالیت ماهانه ارفع نشان می‌دهد، نرخ فروش شمش فولادی این شرکت طی یک سال اخیر در مدار صعودی بوده و به طور میانگین حدود 48 درصد رشد کرده است. در طرف دیگر اما همان‌طور که گفته شد مقدار فروش شرکت نسبت به آبان 1401 کاهش شدیدی را به خود دید. همین موضوع سبب شد تا حتی افزایش نرخ فروش نیز نتواند جلوی کاهش درآمدزایی ارفع را بگیرد.

نرخ فروش ارفع

به این ترتیب مبلغ فروش ماهیانه ارفع از هزار و 666 میلیارد تومان در آبان سال گذشته با سقوط بیش از 39 درصدی به هزار و 16 میلیارد تومان رسیده است.

درآمد ماهانه ارفع

البته مقایسه درآمد ماهانه ارفع با ماه گذشته یعنی مهرماه نشان می‌دهد با وجود اینکه نرخ فروش شمش فولادی در این ماه کاهش 5.5 درصدی را به خود دیده، اما افزایش تناژ فروش در آبان نسبت به مهرماه سبب شد تا مبلغ فروش ماهانه شرکت رشد بیش از 21 درصدی را تجربه کند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.