کد مطلب: ۸۹۲۳۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل بنیادی فولاژ / افت تولید و فروش فولاد آلیاژی ایران نسبت به مهرماه

تحلیل بنیادی فولاژ  / افت تولید و فروش فولاد آلیاژی ایران نسبت به مهرماه

نگاهی به گزارش عملکرد ماهانه فولاد آلیاژی ایران نشان می‌دهد این شرکت آبان‌ماه امسال برخلاف فولاد کاوه نتوانست مقدار تولید و فروش خود را نسبت به ماه گذشته افزایش دهد. همچنین درآمد ماهانه فولاژ نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تنها به واسطه افزایش نرخ فروش توانست افزایش نسبتا خوبی را پشت سر بگذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی گزارش فعالیت ماهانه شرکت فولاد آلیاژی ایران که با نماد «فولاژ» در بورس تهران فعالیت می‌کند، نشان می‌دهد شرکت در آبان امسال نتوانست ارقام تولید و فروش خود را نسبت به ماه گذشته یعنی مهرماه افزایش دهد. به نحوی که مقدار تولید شرکت از 46 هزار و 480 تن در مهرماه با کاهش بیش از 9 درصدی به 42 هزار و 188 تن در آبان امسال رسید. البته لازم به ذکر است تناژ تولید فولاژ در آبان‌ماه سال گذشته حدود 46 درصد پایین تر از رقم فعلی بوده است.

مقدار تولید فولادژ

کاهش تناژ فروش فولاژ نسبت به مهرماه

هما‌ن‌طور که گفته شد تناژ تولید فولاژ در آبان نسبت به مهرماه نزولی بود؛ همین موضوع سبب شد که شرکت مقدار فروش خود را نیز کاهش دهد. به نحوی که مقدار فروش فولاژ در این ماه با کاهش 10.48 درصدی نسبت به فروش 47 هزار و 171 تنی در مهرماه به 42 هزار و 227 تن رسید. همچنین باید گفت تناژ فروش فولاژ در مقایسه با آبان سال گذشته تنها 4.96 درصد رشد کرده است. گفتنی است مقدار فروش شرکت در آبان سال گذشته 40 هزار و 230 تن ثبت شده بود.

مقدار فروش فولاژ

افزایش متعادل نرخ فروش فولاد آلیاژی

بررسی بیشتر گزارش فعالیت 12 ماه اخیر شرکت فولاد آلیاژی ایران حاکی از آن است که میانگین نرخ فروش این شرکت طی یک سال اخیر با سرعت کمی روی یک مدار صعودی حرکت کرده است. به طوری که میانگین نرخ فروش فولاژ از 273 میلیون ریال به ازای هر تن در آبان سال گذشته با رشد 27.48 درصدی به 348 میلیون ریال به ازای هر تن رسید. همچنین لازم به ذکر است میانگین نرخ فروش شرکت در آبان امسال نسبت به ماه گذشته حدود 13.8 درصد رشد کرده است.

نرخ فروش فولاژ

رشد لاک‌پشتی درآمد ماهانه

همان‌طور که پیش از این گفته شد مقدار و نرخ فروش فولاد آلیاژی ایران در آبان‌ماه امسال نسبت به مهر 1402 و آبان سال گذشته افزایش چشمگیری نداشته است.

درآمد ماهانه فولاژ

همین موضوع سبب شد درآمد ماهانه فولاژ نسبت به مهرماه 1.9 و در مقایسه با آبان سال گذشته 33.8 درصد رشد کند و به هزار و 469 میلیارد تومان برسد. گفتنی است این افزایش درآمد تنها به واسطه رشد نرخ فروش محصولات بوده و عملکرد فروش فولاژ در این ماه قابل قبول نبوده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.