فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۲۷۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

افزایش ۸۰ درصدی درآمد ایران خودرو در آبان / تعداد فروش ایران خودرو بالا رفت

افزایش 80 درصدی درآمد ایران خودرو در آبان / تعداد فروش ایران خودرو بالا رفت

نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه شرکت ایران خودرو حاکی از آن است که این خودروساز در آبا‌ن‌ماه امسال موفق شد تعداد تولید و فروش خود را نسبت به ماه گذشته یعنی مهرماه افزایش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی گزارش فعالیت ماهانه ایران خودرو نشان می‌دهد تعداد تولید این شرکت از 40 هزار و 27 دستگاه در مهرماه با افزایش 6.6 درصدی به 42 هزار و 701 دستگاه در آبان سال جاری رسیده است. باید اشاره داشت که تعداد تولید ایران خودرو در آبان سال گذشته 23 درصد بیشتر از رقم فعلی بوده است.

تعداد تولید ایران خودرو

افزایش تعداد فروش ایران خودرو

در سمت فروش اما رشد ارقام، چشمگیرتر بود؛ به نحوی که تعداد فروش ایران خودرو در آبان امسال نسبت به مهرماه بیش از 36 درصد رشد کرده است. به این ترتیب تعداد فروش این شرکت از 40 هزار و 653 دستگاه در مهرماه به 55 هزار و 611 دستگاه در آبان امسال رسید. همچینن این عدد در مقایسه با فروش 52 هزار و 782 دستگاهی ایران خودرو در آبان سال گذشته حدود 5.3 درصد رشد کرده است.

تعداد فروش ایران خودرو

درآمد ایران خودرو در مسیر صعودی

همان‌طور که گفته شد تعداد دستگاه‌های فروخته شده توسط ایران خودرو در آبان امسال افزایش داشته است. از طرفی نرخ فروش این دستگاه‌ها نیز در یک سال اخیر صعودی بوده است. همین موضوع سبب شد تا درآمد حاصل از فروش ایران خودرو در آبان‌ماه امسال نسبت به مهر 1402 و آبان 1401 افزایش یابد.

نرخ فروش ایران خودرو

به این ترتیب درآمد ماهانه ایران خودرو در آبان 1402 نسبت به مهرماه بیش از 31 درصد و در مقایسه با آبان سال گذشته بیش از 80 درصد افزایش داشته است.

درآمد ماهانه ایران خودرو

به طوری که این عدد از 18 هزار و 940 میلیارد تومان در مهرماه به 24 هزار و 849 میلیارد تومان در آبان امسال رسیده است. گفتنی است درآمد ایران خودرو در آبان سال گذشته 13 هزار و 757 میلیارد تومان ثبت شده بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.