کد مطلب: ۸۹۳۸۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

کارنامه فولاد مبارکه در آذرماه / چرا درآمد فولاد افت کرد؟

کارنامه فولاد مبارکه در آذرماه / چرا درآمد فولاد افت کرد؟

نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه فولاد مبارکه اصفهان نشان می‌دهد مقدار تولید و فروش شرکت در آذرماه امسال با کاهش شدیدی روبه‌رو شده و همین موضوع درآمد ماهانه فولاد مبارکه را نزولی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی گزارش فعالیت ماهانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در آذرماه امسال نشان می‌دهد این شرکت در این بازه زمانی نتوانست تناژ تولید خود را بالا ببرد.

این دومین ماه متوالی است که تولیدات شرکت نزولی می‌شود؛ به نحوی که مقدار تولید این شرکت از 715 هزار تن در آبان‌ماه با کاهش 9.23 درصدی به 649 هزار تن رسیده است. این عدد حدود 11 درصد زیر میانگین تولید ماهانه شرکت در یک سال اخیر قرار گرفته است. 

همچنین تناژ تولید شرکت در آذر سال گذشته حدود 20 درصد بیشتر از رقم فعلی بوده است.

مقدار تولید فولاد مبارکه

افت تناژ فروش شرکت

کاهش مقدار تولید فولاد مبارکه در آذرماه، تناژ فروش شرکت را نیز تحت تاثیر قرار داد؛ به طوری که رقم فروش شرکت از 725 هزار تن در آبان با کاهش بیش از 25 درصدی به 540 هزار تن رسید. لازم به ذکر است که تناژ فروش فولاد مبارکه در آذر امسال حدود 22 درصد کمتر از مدت مشابه گذشته است. همچنین این رقم حدود 26.7 درصد پایین‌تر از میانگین ماهانه قرار گرفته است.

مقدار فروش فولاد مبارکه

کاهش درآمد ماهانه فولاد مبارکه

با کاهش مقدار فروش فولاد مبارکه در آذرماه زنگ خطر درآمدزایی شرکت به صدا درآمد. اما موضوعی که توانست تا حدودی جلوی شدت وقع آن را بگیرد، افزایش نرخ فروش شرکت در این ماه بوده است؛ به نحوی که میانگین مرخ فروش فولاد مبارکه در آذرماه امسال نسبت به آبان 1402 بیشتر از هفت درصد و در مقایسه با آذر 1401 بیشتر از 65 درصد افزایش داشت و به 29.2 میلیون تومان به ازای هر تن رسید.

نرخ فروش

همین موضوع سبب شد تا از شدت نزول درآمد ماهانه فولاد مبارکه اصفهان کاسته شود. به نحوی که درآمد آذرماه این شرکت در مقایسه با آبان 19.8 درصد پایین آمد و از 19 هزار و 692 میلیارد تومان به 15 هزار و 793 میلیارد تومان رسید. گفتنی است اگر نرخ فروش شرکت در این ماه ثابت بود این رقم تا 25 درصد نیز پایین می‌آمد.

اما مقایسه درآمد ماهانه فولاد مبارکه با آذر سال گذشته خبر از رشد 28.47 درصدی رقم فروش شرکت می‌دهد. همان‌طور که گفته شد این رشد تنها به واسطه افزایش نرخ فروش فولاد بوده و ارتباطی با عملکرد فروش شرکت ندارد.

درآمد ماهانه

در نهایت باید گفت فولاد مبارکه در دو ماه گذشته عملکرد خوبی از لحاظ تولید و فروش نداشته و اگر به همین منوال پیش برود اوضاع سودآوری شرکت سخت می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.