کد مطلب: ۸۹۴۲۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

بازدهی بورس در هفته دوم دی ۱۴۰۲/ رفتار دوگانه سهام کوچک و بزرگ بازار سهام

بازدهی بورس در هفته دوم دی 1402/ رفتار دوگانه سهام کوچک و بزرگ بازار سهام

کندل هفتگی شاخص کل در دومین هفته از دی‌ماه 1402 نیز نزولی بسته شد تا اصلاح بازار سهام عمیق‌تر شود. بررسی معاملات این هفته نشان می‌دهد شاخص کل طی پنج روز کاری با افت بیش از یک درصدی روبه‌رو شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به معاملات بازار سهام حکایت از آن دارد که شاخص کل در این هفته با کاهش بیش از یک درصدی روبه‌رو شد و از دو میلیون و 177 هزار واحد در ابتدای هفته به دو میلیون و 155 هزار واحد رسید. اما این روند برای شاخص شرکت‌های کوچک و متوسط بازار متفاوت بود. به صورتی که شاخص هم‌وزن در این هفته با رشد 0.17 درصدی از 755 هزار واحد به 756 هزار واحد رسید.

هم‌راستا با پایین آمدن ارتفاع شاخص کل، ارقام حجم و ارزش معاملات خرد نیز در این هفته کاهش داشتند. به نحوی که بازار سهام در هفته دوم دی‌ماه به طور میانگین، روزانه هشت میلیارد و 140 میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل چهار هزار و 788 میلیارد تومان را رقم زده است. از سمت شاخص ورود و خروج پول حقیقی نیز اخبار خوبی برای بازار سهام مخابره نشد. به طوری که این شاخص خروج 914 میلیارد تومان پول حقیقی را طی این هفته نشان می‌دهد.

بورس هفته دوم دی‌ماه در یک نگاه

بررسی معاملات هفته دوم دی‌ماه نشان می‌دهد دو نماگر اصلی بازار سهام در روز ابتدایی هفته افزایش ارتفاع دادند. اما این روند در روز یکشنبه تغییر کرد و شاخص کل 0.3 و شاخص هم‌وزن 0.17 درصد پایین آمدند. روز دوشنبه نیز هر دو شاخص نزولی بودند. به طوری که شاخص کل 0.36 درصد و شاخص هم‌وزن 0.04 درصد کاهش ارتفاع دادند.

سه‌شنبه اما مسیر دو نماگر بازار متفاوت بود؛ به نحوی که شاخص کل 0.44 درصد پایین آمد و شاخص هم‌وزن 0.27 درصد رشد کرد. معاملات روز پایانی نیز به همین منوال ادامه داشت و سبب کاهش 0.16 درصدی شاخص کل و رشد 0.11 درصدی شاخص هم‌وزن شد.          

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.