کد مطلب: ۸۹۴۶۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل بنیادی فولاد خوزستان/ افزایش قیمت فولاد، فخوز را نجات داد

تحلیل بنیادی فولاد خوزستان/ افزایش قیمت فولاد، فخوز را نجات داد

بررسی گزارش فعالیت ماهانه فولاد خوزستان نشان می‌دهد که این شرکت بر خلاف بخش تولید که با رشد روبرو بوده، در بخش فروش عملکرد قابل قبولی نداشته است؛ به‌نحوی که تناژ فروش فخوز در آذرماه امسال، نسبت به ماه گذشته و آذر سال 1401 کاهش را تجربه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، گزارش فعالیت ماهانه فولاد خوزستان در آذرماه امسال نشان می‌دهد فخوز در این ماه نتوانست تناژ فروش خود را بالا ببرد و همین موضوع سبب شد تا درآمد ماهانه این شرکت نسبت به آبان‌ماه نزولی شود.

افزایش تناژ تولید فخوز

نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه فولاد خوزستان که با نماد «فخوز» در بازار سهام فعالیت می‌کند حکایت از آن دارد که این شرکت در آذرماه امسال توانست مقدار تولید خود را بالا ببرد. به نحوی که تناژ تولید این شرکت از یک میلیون و 184 هزار تن در آبان‌ماه با رشد 6 درصدی به یک میلیون و 254 هزار تن رسیده است. همچنین مقدار تولید شرکت در آذر سال گذشته حدود 12.7 درصد پایین‌تر از رقم فعلی بوده است.

مقدار تولید فخوز

مقدار فروش فولاد خوزستان نزولی شد

فولاد خوزستان بر خلاف تناژ تولید، در بخش فروش نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد. چرا که مقدار فروش این شرکت در آذرماه امسال نسبت به ماه گذشته و آذر سال 1401 کاهش داشته است. به نحوی که تناژ فروش فخوز در آخرین ماه از پاییز 1402 نسبت به آبان با کاهش 31 درصدی روبه‌رو شد و 329 هزار تن رسید. همچنین مقدار فروش فخوز نسبت به آذر سال گذشته حدود 18.8 درصد پایین آمده است.

مقدار فروش فخوز

رشد قیمت فولاد؛ منجی درآمدزایی فخوز

در طرف دیگر نیز میانگین نرخ فروش فولاد خزوستان در آذرماه امسال نسبت آبان، 10.04 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 56.3 درصد افزایش داشت و به 18.4 میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است.

میانگین نرخ

همین موضوع سبب شد تا اندکی از سقوط درآمدزایی این شرکت کاسته شود؛ به نحوی که درآمد ماهانه شرکت در این ماه نسبت به آبان‌ماه 24 درصد کاهش داشت و به 6 هزار و 41 میلیارد تومان رسید. گفتنی است اگر نرخ فروش فولاد در این ماه ثابت می‌ماند، درآمد فخوز بیشتر از این مقدار پایین می‌آمد.

درآمد ماهانه فخوز

اما همان‌طور که گفته شد در یک سال گذشته روند نرخ فروش فخوز با شیب بیشتری رشد کرد؛ افزایش قیمت فولاد سبب شد تا درآمد شرکت فولاد خوزستان نسبت به آذر سال گذشته با وجود افت 18.8 درصدی، حدود 27 درصد بالا برود. گفتنی است این رشد تنها به واسطه افزایش نرخ فروش شرکت بوده است. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.