کد مطلب: ۸۹۴۹۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام / دنده معکوس ساینا در بورس

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام / دنده معکوس ساینا در بورس

بررسی معاملات هفته سوم دی نشان می‌دهد که زنگان با افزایش 32 درصدی بیشترین بازدهی و وآتوس با افت 12 درصدی کمترین بازدهی را میان رقبای خود به ثبت رساندند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به معاملات هفته سوم دی‌ماه نشان می‌دهد شاخص کل در چهار روز ابتدایی هفته نتوانست رشد قابل قبولی داشته باشد. اما در چهارشنبه این روند تغییر کرد و نماگر اصلی بازار سرمایه اندکی بر ارتفاع خود افزود.

به این ترتیب، شاخص کل طی یک هفته حدود 0.74 درصد افزایش ارتفاع داد و از دو میلیون و 155 هزار واحد به دو میلیون و 170 هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز طی این هفته حدود 0.9 درصد به ارتفاع خود افزود و خود را از تراز 756 هزار واحد به 763 هزار واحد رساند.

همچنین بازار سهام طی این هفته به طور میانگین روزانه هفت میلیارد و 900 میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل چهار هزار و 990 میلیارد تومان را رقم زد. شاخص ورود و خروج پول حقیقی نیز خروج 371 میلیارد تومان پول حقیقی را از بازار سهام طی این هفته نشان می‌دهد.

بیشترین بازدهی هفته سوم دی

بیشترین بازدهی

بررسی معاملات بورس در هفته سوم دی‌ماه 1402 نشان می‌دهد که سهام زنگان توانسته است در این هفته با رشد 32 درصدی بیشترین بازدهی را  به ثبت برساند و به ارزش 10,985 تومان معامله شود.

نخریس و ثفارس نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند. به نحوی که این دو سهم طی این هفته به ترتیب 28 و 27 درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته نخریس به قیمت 9,040 و ثفارس به 2,605 تومان رسیدند.

کمترین بازدهی هفته سوم دی

کمترین بازدهی

در طرف مقابل، ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده کمتر بود؛ طوری‌که وتوس، ساینا و ومعلم با کاهش 12 درصدی بدترین عملکرد را میان سهم‌های بورسی ثبت کردند. وآتوس در حال حاضر در تراز 301 تومانی قرار گرفته و نزدیک‌ترین حمایت آن سطح 267 تومان است. گفتنی است ساینا در هفته گذشته بیشترین بازدهی را به ثبت رسانده بود. همچنین زشریف نیز دیگر سهمی بود که با کاهش 11 درصدی، بیشترین کاهش را در این هفته به ثبت رساند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.