کد مطلب: ۸۹۵۶۷۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام / داتام پیشتاز رقابت هفتگی بورس

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام / داتام پیشتاز رقابت هفتگی بورس

بررسی معاملات هفته چهارم دی نشان می‌دهد که داتام با افزایش 28 درصدی بیشترین بازدهی و فصبا با افت 13 درصدی کمترین بازدهی را میان رقبای خود به ثبت رساندند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در حالی معاملات چهارمین هفته دی‌ را به پایان رساند که حجم و ارزش معاملات خرد کاهش یافته و فضای معاملاتی بازار، در مقایسه با ابتدای هفته، تفاوت زیادی کرده بود.

بازار سهام این هفته شاهد نقش‌آفرینی قیمت دلار بود. رشد قیمت دلار در نیمه نخست هفته و ورود به کانال 53 هزار تومانی، بازار سهام را در مسیر صعودی قرار داد و تنور معاملات را داغ کرد.

با این حال، با سرکوب قیمت دلار در روز میانی هفته از سوی بانک مرکزی، که با تکیه بر سیاست ارزپاشی و خبردرمانی صورت گرفت، بازار سهام هم افت کرد و در فاز احتیاط فرو رفت. حتی پس از حملات سپاه پاسداران به مقر گروهک‌های تروریستی در عراق، سوریه و پاکستان که منجر به بازگشت دوباره قیمت دلار به کانال 53 هزار تومانی شد، بازار سهام جان نگرفت و در همان فاز احتیاط باقی ماند تا در نهایت، آخرین هفته دی‌ را در فضایی اصلاحی به پایان برساند.

بیشترین بازدهی هفته چهارم دی

بیشترین بازدهی

بررسی معاملات بورس در هفته چهارم دی‌ 1402 نشان می‌دهد که سهام داتام توانسته است در این هفته با رشد 28 درصدی بیشترین بازدهی را  به ثبت برساند و به ارزش 303 تومان معامله شود.

نخریس و پارسیان نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند. به نحوی که این دو سهم طی این هفته به ترتیب 20 و 18 درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته نخریس به قیمت 10,865 و پارسیان به 358 تومان رسیدند.

کم‌ترین بازدهی هفته چهارم دی

کمترین بازدهی

در طرف مقابل، ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده کمتر بود؛ طوری‌که فصبا با افت 13 درصدی بیشترین کاهش قیمت را میان رقبای خود در بازار سهام ثبت کرد. کساپا نیز دیگر سهم کم‌بازده این هفته بود که با افت 12 درصدی به قیمت 2,230 تومان رسید. همچنین داوه  و کساپا نز با کاهش 11 دیگر سهم‌های کم‌بازده بورس در هفته چهارم دی‌ماه بودند. 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.