کد مطلب: ۸۹۶۷۴۳

گزارش «تجارت‌نیوز» از فعالیت شرکت فولاد مبارکه در دی‌ماه؛

کاهش قیمت جهانی فولاد هم حریف فولاد مبارکه نشد / درآمدهای فولاد افزایش یافت

کاهش قیمت جهانی فولاد هم حریف فولاد مبارکه نشد / درآمدهای فولاد افزایش یافت

بررسی گزارش فعالیت ماهانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در دی‌ماه، نشان می‌دهد که این شرکت موفق شده است، مقدار تولید و فروش خود را نسبت به آذرماه افزایش دهد. همین موضوع سبب شد تا درآمد ماهانه شرکت نسبت به ماه گذشته با وجود کاهش قیمت فولاد بالا رود.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه فولاد مبارکه اصفهان در دی‌ماه نشان می‌دهد که فولاد در این ماه توانسته است مقدار تولید خود را نسبت به آذرماه افزایش دهد.

بدین ترتیب، تناژ تولید فولاد مبارکه اصفهان از 649 هزار تن در آذرماه با رشد 6.63 درصدی به 692 هزار تن در دی‌ماه رسید. البته این رقم در مقایسه با دی‌ماه سال گذشته حدود 2.8 درصد کاهش داشته است. گفتنی است تناژ تولید فولاد در دی سال گذشته 712 هزار تن ثبت شده بود.

فولاد

مقدار فروش فولاد مبارکه اصفهان افزایش یافت

بررسی گزارش فعالیت ماهانه فولاد مبارکه اصفهان نشان می‌دهد این شرکت در دی‌ماه امسال توانست رقم فروش خود را نسبت به آذر امسال و دی‌ماه سال گذشته افزایش دهد. به نحوی که این عدد نسبت به آذر 1402، جهش 27.2 درصدی و در مقایسه با دی سال گذشته افزایش 8.2 درصدی را تجربه کرده است.

به این ترتیب، تناژ فروش فولاد مبارکه اصفهان در دی‌ماه امسال به 687 هزار تن رسیده است. این در حالی‌ست که رقم فروش فولاد در ماه گذشته 540 هزار تن ثبت شده بود.

درآمد ماهانه فولاد مبارکه افزایش یافت

فولاد درآمد

هما‌ن‌طور که گفته شد، فولاد مبارکه در دی‌ماه امسال موفق شد مقدار فروش خود را نسبت به آذر و دی 1401 افزایش دهد. این موضوع سبب شد تا درآمد ماهانه دی‌ماه شرکت نسبت به دو بازه مذکور افزایش یابد. به طوری که درآمد دی‌ماه فولاد نسبت به آذر 17.6 درصد و در مقایسه با دی‌ماه سال گذشته 62.4 افزایش داشته است. به این ترتیب مبلغ فروش دی‌ماه فولاد مبارکه اصفهان به رقم 18 هزار و 582 میلیارد تومان رسید.

افزایش درآمد ماهانه فولاد در حالی رخ داد که نرخ فروش فولاد در دی‌ماه نسبت به آذر حدود 7.5 درصد کاهش داشته و به 27 میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است.

نرخ فروش فولاد

این بدان معناست که فولاد در این ماه توانست با افزایش تناژ فروش، عامل تهدید نرخ فروش را کنار بزند و درآمد خود را افزایش دهد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سهام داران فولاد مراقب باشن ، فردا ممکنه یه خبری بیاد و بیشتر این سود رو با یه قانون من درآوردی از سهام داران بگیرن .

  • ناشناس

    هیچکس حریف ان نمیشود هیچکس حریفش نمیشود در الودگی و نابود کردن سلامتی مردم مبارکه و اصفهان هیچکس حریفش نمیشود در نایودی اب و زاینده رود و ارمغانش سرطان و نابودی اصفهان و پولش در جیب سهامدار پایتخت نشین