کد مطلب: ۸۹۹۶۹۹

روند نزولی قیمت مرغ در بازار/ تولید ماهانه بیش از ۲۶۰ هزار تن گوشت مرغ

روند نزولی قیمت مرغ در بازار/ تولید ماهانه بیش از ۲۶۰ هزار تن گوشت مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره روند نزولی قیمت مرغ، گفت: تولید ماهانه گوشت مرغ از ۲۶۰ هزار تن فراتر رفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی ابراهیمی گفت: بنابر آخرین آمار در بهمن ماه بیش از ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و پیش بینی می‌شود که در اسفندماه به همین رقم برسد که براین اساس مشکلی در تامین مرغ گرم نداریم.

به گفته او، با توجه به حجم جوجه ریزی دی ماه و بهمن ماه بیش از ۲۶۰ هزارتن گوشت مرغ تولید شده و روزانه رقمی حدود ۹ هزار تن مرغ در سطح کشور عرضه می‌شود، درحالی‌که حداکثر نیاز منطقی روزانه بازار ۷ هزار و ۵۰۰ تن است.

نیازی به عرضه مرغ منجمد نداریم

ابراهیمی با بیان اینکه نیازی به عرضه مرغ منجمد نداریم، افزود: در شرایط کنونی واردات و عرضه مرغ منجمد به بازار ضربه می‌زند و در صورتی هم که مرغ‌های منجمد وارد شود، ضرورتی بر توزیع نیست؛ چراکه این امر منجر به زیان مرغداران و خروج آن از چرخه تولید می‌شود.

روند قیمت مرغ نزولی است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ روند نزولی به خود گرفته است، گفت: نرخ کنونی هر کیلو مرغ زنده ۵۳ تا ۵۸ هزار تومان بوده، درحالی‌که قیمت تمام شده ۶۴ هزار تومان است.

او گفت: با توجه به حجم تولید مازاد بر مصرف انتظار می‌رود که پشتیبانی امور دام، روزانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ از سطح بازار به منظور ذخایر استراتژیک ذخیره سازی کند، اما متاسفانه تاکنون این حرکت به کندی انجام شده که انتظار می‌رود سرعت عمل بیشتری را به خرج دهند‌.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.