کد مطلب: ۱۹۵۱۵۴

تاکید شورای پول و اعتبار بر حفظ ارزش پول ملی

تاکید شورای پول و اعتبار بر حفظ ارزش پول ملی

یک عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار گفت که شورای پول و اعتبار ضمن تاکید بر حفظ ارزش پول ملی خواستار همراهی تمامی دستگاه‌هایی شد که نقش تعیین کننده در تثبیت نرخ ارز دارند.

محمدرضا تابش با اشاره به جلسه شب گذشته (سه‌شنبه) شورای پول و اعتبار اظهار کرد: در این جلسه بحث مفصلی درباره تحولات اخیر بازار ارز و علل و عواملی که موجب افزایش قیمت ارزهای خارجی خصوصا دلار در بازار شده، صورت گرفت و اعضا متفقا بر لزوم حفظ ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم تاکید کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این نماینده مجلس افزود: همچنین اعضای شورای پول و اعتبار ضمن قدردانی از اقدامات در حال انجام بانک مرکزی و هیات منتخب ریاست‌جمهوری، خواستار همراهی تمامی دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در این موضوع شدند که مجموعا نقش تعیین کننده‌ای در تثبیت نرخ ارز دارند.

این عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت نفت و تسهیل در انتقال وجوه فروش نفت بعد از برجام به کشور، تامین ارز مورد نیاز مردم و فعالان اقتصادی با مشکلی مواجه نیست و همانگونه که رییس‌جمهور در مصاحبه اخیر تاکید کرد، بازار ارز باید از ثبات و آرامش لازم برخوردار شود.

وی افزود: بنابراین ضروری است همه نهادهای ذی‌ربط در این قضیه به کمک بانک مرکزی بشتابند.

به گفته تابش، عرضه ارز از کانال‌های رسمی و جلوگیری از قاچاق آن، همچنین مبارزه با قاچاق کالا می‌تواند قیمت ارز را در جای قبلی‌اش بنشاند و مردم هم باید بردباری و صبوری خود را نشان دهند.

این عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: ضروری است دولت عرصه‌های اقتصادی جذاب را فراروی مردم بگشاید تا پس‌اندازهای مردم در جاهایی که سرمایه‌گذاری مطمئن و مطلوبی را تضمین کند، به کار انداخته شود.

تابش با اشاره به گزارش وزیر صنعت در جلسه شورای پول و اعتبار درباره تنگناهایی که واحدهای تولیدی با آن روبرو هستند، اظهار داشت: ضرورت رونق تولید که پیامدهای اقتصادی مثبتی دارد و منجر به نگاهداشت میزان اشتغال موجود و اشتغالزایی جدید می‌شود، نیز مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شد کمیته‌ای مرکب از معاون اقتصادی رییس‌جمهور، دستیار رییس‌جمهور در امور اقتصادی، وزیر صنعت و رییس بانک مرکزی ظرف دو هفته راهکارهای موثر و مناسب را برای رونق تولید به شورا ارائه کنند تا در جلسات آتی درباره این موضوع مهم تصمیم‌گیری شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.