کد مطلب: ۲۱۴۶۲۱

انتقاد شدید رئیس سازمان حمایت از بیمه‌ها و بانک‌ها

انتقاد شدید رئیس سازمان حمایت از بیمه‌ها و بانک‌ها

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان از بانک‌ها بابت تاریخ انقضای کارت‌های بانکی انتقاد کرد.

محمود نوابی افزود: وقتی شعار بانکداری الکترونیکی و کاهش تردد و صرفه‌جویی در زمان می‌دهیم، کشاندن مشتری به بانک بابت تعویض کارت بانکی توجیهی ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: مردم نزد بانکها سپرده دارند و قصد افتتاح حساب ندارند که نیاز به حضور باشد و هروقت کارت آن‌ها پول نداشت خودپرداز عمل نمی‌کند حال چه لزومی به مراجعه حضوری به بانک برای تمدید کارت وجود دارد؟

نوابی گفت: مردم هزینه‌های بانک‌ها را خود می‌پردازند و هزینه جابه‌جایی پول را می‌دهند و حق مردم است که بانک‌ها که شعار مشتری محوری می‌دهند، مشتریان خود را کمتر اذیت کنند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان همچنین از بیمه‌ها بابت اخذ دوازده دوازدهم حق بیمه ماه‌های حرام در بیمه‌های شخص ثالث انتقاد کرد و گفت: ما چهار ماه حرام داریم که عبارتند از ذی‌القعده و ذی‌الحجه و محرم و رجب که دیه در این ماهها افزایش می‌یابد و این هزینه را بیمه‌ها از مردم به‌صورت دوازده دوازدهم اخذ می‌کنند درحالیکه عادلانه آن است که بصورت چهار دوازدهم و هشت دوازدهم باشد.

وی افزود: از مردم هم می‌خواهم که خودشان هم مطالبه گر و پیگیر حقوق خودشان باشند و حتماً نیاز نیست که رئیس سازمان حمایت موضوعی را مطرح کند.

گشت‌های مشترک بر بازار شب عید نظارت می‌کنند

رئیس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان در ادامه گفت: گشتهای مشترک این سازمان با سازمان تعزیرات، دانشگاه‌های علوم پزشکی و میراث فرهنگی همراه با قاضی تعزیرات و با هماهنگی اصناف، بر تنظیم بازار و رعایت حقوق مردم در شب‌های عید، نظارت کامل و دقیق دارند.

نوابی افزود: برخی اخلالگران و سودجویان موجب می‌شوند چنین طرح‌هایی اجرا شود چراکه شاهد هستیم که در ماه محرم گوشت و مرغ و برنج و در ماه رمضان، زولبیا و بامیه و در شب عید برخی کالاهای اساسی بدون دلیل گران می‌شوند.

وی افزود: مانند سال‌های قبل، دستورالعمل‌های بازرسی ویژه را به بازرسان ابلاغ کرده‌ایم و همکاران ما در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به عنوان بازوی اجرایی ما به کمک سازمان تعزیرات، استاندارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی کار مشترک و هم افزایی خواهند داشت و روی توزیع و قیمت همه کالاها بخصوص کالاهای اساسی نظارت خواهد شد.

وی با تاکید براینکه با کوچکترین تخلف برخورد خواهیم کرد و بازاری امن را برای مردم رقم خواهیم زد افزود: خوشبختانه مایحتاج مردم به وفور در کشور وجود دارد و از طریق سازمان‌های استانی صنعت و معدن در استان‌ها ذخیره‌سازی شده و کارگروه تنظیم بازار در استان‌ها رصد می‌کند تا کالا به دست مصرف‌کنندگان اصلی برسد ضمن اینکه طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، میوه شب عید هم به میزان کافی موجود است و برخلاف سال قبل، میوه‌ها و مرکبات شمال مشکلی بابت یخ‌زدگی و … ندارند.

نوابی افزود: مردم حتما تخلفاتی مثل گران‌فروشی و کم‌فروشی را به شماره تلفن بیست و چهار ساعته ۱۲۴ اعلام کنند چراکه با وجود نظارت مرتب بازرسان به بازار، به دلیل محدود بودن توان بازرسی و وجود بیش از سه میلیون واحد صنفی در کشور، ممکن است تخلفی از دید بازرسان دور بماند.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی ما، برخورد قاطع خود اصناف و اتاق‌های اصناف سراسر کشور با تخلفات صنفی خودشان است اما اگر ببینیم صنفی به وظیفه خود عمل نمی‌کند وظیفه حاکمیت این است که به موضوع ورود کرده و با تخلفات، قاطعانه برخورد کند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.