خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۲۰۵۹۳

یکی از اهداف راه‌اندازی سامانه نیما تسهیل تامین ارز است

یکی از اهداف راه‌اندازی سامانه نیما تسهیل تامین ارز است

یک کارشناس بانک گفت: سامانه نیما برای ساماندهی معاملات ارزی عملیاتی شده که هدف از آن، تسهیل تامین ارز و ایجاد فضای امن برای خریداران و فروشندگان ارز است.

حسین وکیلی با اشاره بهراه‌اندازی سامانه نیما، اظهار کرد: بانک مرکزی، سامانه‌ای را تحت عنوان سامانه نیما طراحی کرده تا بتواند به بخش مربوط به تامین ارزی به روش‌های غیربانکی مدیریت و نظارت داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه راه‌اندازی این سامانه می‌تواند سیستم مناسبی را برای خریدار و فروشنده ایجاد کند، تصریح کرد: این سامانه می‌تواند امکان کنترل و مدیریت ارز را برای سیاست‌گذار و همچنین امکان فعالیت شفاف را برای متقاضیان ارز فراهم کند.

وکیلی، با تاکید بر اینکه راه‌اندازی این سامانه می‌تواند در جلوگیری از پولشویی و قانون مبارزه با قاچاق ارز تاثیر گذارد، یادآور شد: این سامانه می‌تواند در جلوگیری از مبادلات ارزی تاثیر گذارد، چرا که به‌طور صحیح می‌تواند انتقال وجه به بانک مرکزی را میسر سازد.

این کارشناس اقتصاد و امور بانکی با بیان اینکه راه‌اندازی این سامانه می‌تواند قدم مثبتی برای ثبت معاملات ارزی باشد، افزود: باتوجه به محدودیت‌های بانکی در خرید کالا و نقل و انتقال ارزی در سیستم بانکی، راه‌اندازی این سامانه می‌تواند مشکلات مربوط در این زمینه را به حداقل برساند.

وکیلی در پایان گفت: سامانه نیما برای ساماندهی معاملات ارزی عملیاتی شده که هدف از آن، تسهیل تامین ارز، ایجاد فضای امن برای خریداران و فروشندگان ارز و امکان ایجاد فضای رقابت صرافان برای تامین ارز متقاضیان است.

این درحالی است که با استفاده از این سامانه، خریداران و فروشندگان ارز متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الکترونیک اقدام می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.