خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۴۴۸۷

شرکت‌های بیمه اروپایی بر سر دو راهی همکاری با ایران

شرکت‌های بیمه اروپایی بر سر دو راهی همکاری با ایران

شرکت‌های بیمه اروپایی با اعمال تحریم‌های جدید بر سر دو راهی همکاری با ایران قرار گرفته‌اند.

پس از خروج آمریکا از توافق برجام و تهدید این کشور به اعمال مجدد تحریم علیه ایران، تعداد زیادی از شرکت‌های تجاری و اقتصادی در بخشهای مختلف، به دلیل ترس و واهمه از سیاست‌های تنبیهی آمریکا، ترجیح دادند روابط خود را با کشور ما کمتر کرده و به تدریج همکاری خود را با شرکت‌ها و صنایع ایران قطع کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، صنعت بیمه هم از این قاعده مستثنی نیست و برخی شرکت‌های بیمه، کارگزاران و بروکرهای بیمه‌ای معتبر اروپایی در حال کاهش روابط خود با بیمه‌های ایرانی هستند.

برای نمونه، شرکت بیمه اسکور فرانسه که چند ماه پیش قراردادهای جدیدی را با بیمه مرکزی و برخی شرکت‌های بیمه خصوصی، امضا کرد، اعلام کرده است که با توجه به وضعیت موجود، قصد ندارد قرارداد جدیدی با ایران بنویسد یا قرارداد‌های موجود را تجدید کند.

البته برخی از بیمه‌گران بین‌المللی هم به دلیل منافع اقتصادی هنوز هم با روش‌های مختلف سعی در حفظ روابط اقتصادی با ایران را دارند اما آمریکا با اقداماتی مانع از فعالیت آنها شده است.

«بروس کارنیج براون» رئیس موسسه بیمه لویدز(Lloyd's) اخیرا در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرده که تحریم‌های مجدد به معنای آن است که شاید بیمه‌گران نتوانند کسب‌و‌کارهای مرتبط با ایران را از طریق بستر لویدز پردازش کند زیرا بخشی از این بستر دیجیتالی، تحت مالکیت یک شرکت آمریکایی به نام DXC است.

نکته قابل توجه اینکه سخنگوی لویدز به سندیکاهای بیمه‌ای توصیه کرده است که پیش از ورود به فعالیت‌های مرتبط با ایران، مشاوره حقوقی داشته باشند و ریسک تحریم‌ها را ارزیابی و کاهش دهند.

وی همچنین با ارائه راهکاری برای چگونگی ادامه فعالیت با ایران عنوان کرده است: شما می‌توانید از طریق لویدز و دیگر مکانیزم‌های خارج از DXC، این کار را انجام دهید که البته این وضعیت، انجام کار را پرهزینه‌تر خواهد کرد.

این اظهار نظرها نشان می‌دهد که شرکت‌های معتبر بین‌المللی علاقه‌مند به همکاری با ایران هستند و با وجود اینکه آمریکا امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را برای تبادل تجاری با ایران محدود کرده است، اما شرکت‌های اروپایی در صدد پیدا کردن راهکارهایی برای دور زدن این محدودیت‌ها هستند.

این گزارش می‌افزاید، پیش از این نیز پس از برداشته شدن تحریم‌های ثانویه آمریکا در ژانویه 2016 و نیز تحریم‌های اتحادیه اروپا، لویدز لندن و دیگر بیمه‌گران اروپایی، پوشش بیمه دریایی، انرژی و اعتبار تجاری برای ایران صادر کردند.

منبع: آنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.