خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۷۸۲۲

رئیس کل بیمه مرکزی:

صدور کد یکتا بیمه‌نامه‌های جدید

صدور کد یکتا بیمه‌نامه‌های جدید

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه کد یکتا سند محکم اصالت بیمه‌نامه هاست، تاکید کرد: توسعه فن‌آوری و تکمیل زیرساخت‌های آی‌تی در مجموعه صنعت بیمه یک ضرورت جدی است.

غلامرضا سلیمانی در بازدید از مرکز فن آوری اطلاعات و دیتاسنتر بیمه مرکزی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیر ساخت سامانه سنهاب گفت: سامانه نظارتی سنهاب باید به سمت آنلاین ۱۰۰ درصدی حرکت کند تا مباحث نظارتی با دقت و جدیت بیشتری پیگیری شود .

به گزارش تجارت‌نیوز،رئیس شورای عالی بیمه که در جمع اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران کل و کارشناسان حوزه فن آوری سخن می‌گفت با ابراز خرسندی از عملکرد سامانه سنهاب، تاکید کرد: باید سرعت تحولات حوزه فن آوری را بالا ببریم چرا که با توجه به شرایط فعلی جهان هرگونه کم کاری و درنگ می‌تواند ما را با مشکلات زیادی روبرو کند .

وی افزود: تحقق اهداف و برنامه های مجموعه حاکمیتی و نظارتی بیمه مرکزی در گرو توسعه فن آوری و تکمیل سامانه سنهاب است و به همین خاطر باید در این حوزه تلاش بیشتری صورت بگیرد .

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نظارت میدانی و فیزیکی یک شیوه سنتی است که دیگر جایگاه قابل قبولی ندارد و باید به سمت نظارت آنلاین پیش برویم . وی خاطرنشان کرد: بی تردید اطلاعات صحیح، تحلیل دقیق و سرعت بالای دسترسی به اطلاعات صنعت بیمه می تواند ضمن تکمیل فرایند نظارت، در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور نیز نقش موثری ایفا کند .

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: باید درجه مقبولیت رشته بیمه در دانشگاه‌ها بالاتر برود و شرایط به گونه‌ای باشد که دانشجویان به ادامه تحصیل در این رشته علاقمند شوند .

وی با تاکید بر اهمیت صدور کد یکتا در صنعت بیمه، گفت: کد یکتا سند محکم اصالت بیمه‌نامه هاست و قطعا می تواند در اعتمادسازی عمومی نقش مهمی داشته باشد که انشاءالله بعد از تکمیل زیرساخت ها این مسئله را نیز به طور جدی دنبال خواهیم کرد . سید قاسم نعمتی رئیس مرکز فاوای بیمه مرکزی در جریان این بازدید ضمن تشریح الزامات قانونی و تکالیف حوزه فاوا، گزارشی از سامانه سنهاب ارائه کرد.

منبع:روابط عمومی و بین‌الملل بیمه مرکزی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.