کد مطلب: ۳۰۳۲۹۱

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

استفاده از چک کاهش یافت/افزایش سهم چک‌های وصولی

استفاده از چک کاهش یافت/افزایش سهم چک‌های وصولی

در مرداد ماه سال جاری در کل کشور حدود 9.1 میلیون فقره چک مبادله شده است؛ از این تعداد چک 86.5 درصد آن‌ها وصول شده که نسبت به تیر ماه سال جاری (85.7 درصد)با رشد همراه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی در مرداد ماه سال جاری در کل کشور حدود 9.1 میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر 83 هزار میلیارد تومان مبادله شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 4.6 درصد و 3.9 درصد کاهش داشته است.

از 9.1 میلیون فقره چک مبادله شده در مرداد ماه سال جاری 7.8 میلیون فقره چک به ارزشی حدود 70 هزار میلیارد تومان وصول و 1.2 میلیون فقره چک به ارزشی حدود 12.9 هزار میلیارد تومان برگشت داده شده است.

آمارها نشان می‌دهد 86.5 درصد چک‌های مبادله شده در مرداد ماه امسال وصول شده که نسبت به تیر ماه سال جاری (85.7 درصد) با رشد همراه بوده است.

در مرداد ماه سال 1397 در بين استان‌های کشور بيشترين نسبت تعداد چک‌های وصـولی بـه کـل چک‌های مبادله‌ای، متعلق به استان گیلان است، به طوری که در این استان 89.4 درصد چک‌ها وصول می‌شود. استان یزد با 88.9 درصد و البرز با 88.67 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین در ماه مذکور در بين استان‌های کشور بيشترين نسبت تعداد چک‌های برگشتی بـه کـل چک‌های مبادله‌ای به استان کهگیلویه و بویر احمد تعلق دارد به طوری که، در این استان 22 درصد چک‌ها برگشت داده می‌شود. استان کردستان با 20.67 درصد و چهارمحال و بختیاری با 19.4 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.