خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۶۲۶۵

تسهیلات ساخت مسکن افزایش می‌یابد

تسهیلات ساخت مسکن افزایش می‌یابد

مدیر اعتبارات بانک مسکن از افزایش تسهیلات ساخت به انبوه‌سازان دارای صلاحیت خبر داد.

مدیر اعتبارات بانک مسکن از افزایش تسهیلات ساخت به انبوه‌سازان دارای صلاحیت خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدحسن علمداری گفت: پیشنهاد‌هایی را مبنی بر افزایش تسهیلات خرید به بانک مرکزی دادیم، اما موافقت نشد.

وی ادامه داد: برای رونق در بخش ساخت‌وساز، مشوق‌هایی برای انبوه‌سازان دارای صلاحیت در نظر گرفته شده است. بر این اساس در سال گذشته در شهر تهران، سنتی‌سازان ۷۰ میلیون تومان، صنعتی‌سازان ۹۰ میلیون تومان وساخت براساس ­فناوری‌های نوین نیز ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کردند.

علمداری تصریح کرد: امسال با توجه به سیاست بانک مسکن برای تشویق سازندگان به ساخت واحد‌های مسکونی با فناوری‌های نوین رقم تسهیلات را افزایش دادیم که صنعتی‌سازان ۱۴۰ میلیون ­تومان و فناوری‌های نوین نیز ۱۷۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۸ درصد را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حساب انبوه‌سازان برای دریافت تسهیلات مسدود نمی‌شود، گفت: شرط دریافت تسهیلات این است که انبوه‌سازان باید مراودات مالی در بانک مسکن داشته باشند تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیر اعتبارات بانک مسکن درباره فروش اقساطی مسکن گفت: سقف انتقال تسهیلات فروش اقساطی به خریداران در پایان سال گذشته افزایش یافت که از ابتدای امسال این افزایش اعمال می‌شود.

وی درباره فروش اقساطی تصریح کرد: در گذشته انبوه‌سازان تسهیلات ساخت دریافت می‌کردند که در فروش اقساطی می‌توانستند باقی مانده تسهیلات را به خریداران منتقل کنند که این سقف ۴۰-۵۰-۶۰ میلیون تومان به تناسب شهر‌های کوچک، متوسط و بزرگ متغیر بود و سقف‌ها به تناسب شهر‌ها افزایش پیدا کرده است.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.